טיפים ליצירת חדרים יוקרתיים

1.10.2015 שתף

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתכנן ולעצב חדר יוקרתי בתקציב שמתאים לכול כיס, בעזרת פריטים שונים כמו קרניז תקרה, כריות, וילונות ועוד.

1. הוספת יוקרה באמצעות קרניז תקרה
התקנת קרניז תקרה מאפשרת לכם לשדרג כל חדר ולהוסיף לו אווירה אלגנטית. קרניז תקרה שמעוצב בצורה ובדוגמה על פי בחירתכם, יכול לשמש גם לצרכים אחרים, מלבד קישוט ועיטור החדר, למשל:
– התקנה של קרניזים לתקרה בחדר מאפשרת להסתיר את צינורות המזגן ואת חוטי החשמל.

– הקרניזים יוצרים גם גומחה נוחה להתקנת תאורה נסתרת. בדרך זאת, העין רואה רק את השתקפות האור ולא את גופי התאורה עצמם. תאורה נסתרת מוסיפה לחדר אווירה מיוחדת.
קריניזים
למחירו של הקרניז מגבס יש להוסיף את סוג הגבס שנבחר לביצוע הקרניז, את מחיר העבודה ואת תוספת גופי התאורה.

2. צביעת הבית
אחת הבחירות הקשות שעומדות בפני בעלי בתים שרוצים להחיות את חדרי הבית, היא הגוון שבו יצבעו את קירות החדרים. ויתור על הצבע הלבן ובחירה בגוון עז יותר היא אפשרות שיכולה להוסיף איכות ומיוחדות לחדר רגיל בבית.
למשל, את האכסדרה והכניסה לבית נהוג לצבוע, ברוב המקרים, בצבעים בהירים, אבל אם רוצים להוסיף יוקרה אפשר לבחור בגוונים דרמטיים יותר לקירות המבואה או בצביעה דקורטיבית ומיוחדת.

3. כריות לקישוט
פיזור כריות על הספה בחדר הוא רעיון טוב, אבל אוסף של כריות מצויצות, מעוטרות בתחרה ובפרנזים עלול להפוך את מראה הריהוט לזול ולחסר דמיון. יש חשיבות גם לגודל הכריות. אם הכריות קטנות מדי זה לא יספיק על מנת להשפיע על המראה, והן לא יתרמו דבר למראה החדר.
לכן, אם המטרה היא לפזר כריות על מנת שיוסיפו פאר לחדר, אזי אתם מחטיאים את המטרה כשהכריות קטנות ומעוטרות מדי. הרעיון הוא להתעלם מכריות מקושטות בגודל של 45 X 30 סנטימטרים שאפשר לקנות בחנות השכונתית ובמקום זאת לבחור בכריות גדולות יותר, כ-55 X 61 סנטימטרים, שאינן מעוטרות יתר על המידה (לכל הפחות, לא יותר מאחת מעוטרת כך לא יהיה עומס עיצובי רב מדי). כריות מהסוג הזה יעניקו את תחושת הפאר שאתם מחפשים.

4. וילונות לחלונות
אם אתם רוצים שהחדר שלכם ייראה מעודן ומפואר, אל תמהרו לקנות וילונות בחנות הראשונה שאליה נכנסתם. יש היום בשוק אינספור וילונות או וילונות גלילה במגוון צורות וחומרים. למראה אלגנטי מומלץ לבחור בעיצוב צנוע ובאיכות הטובה ביותר שמתאימה לתקציב שלכם. התרחקו מווילונות רעועים או מכאלה שנוטים להתקמט – שני סימנים שמלמדים על איכות נמוכה.
כשאתם בוחרים בווילון תלו אותו קרוב עד כמה שניתן לתקרה כך שהעין תראה מראה שלם. לווילון שתלוי רק מעל לחלון יש נטייה להיראות דל וקצת עלוב.

5. אביזרים לגימור יוקרתי
רוב הקבלנים או היצרנים מציעים אביזרים סטנדרטיים להשלמת עיצוב הבית. אביזרים אלה הם על פי רוב שגרתיים מבחינת המראה והעלות שלהם. הקבלנים משתמשים בחפצים המוניים אלה כי זה משתלם להם יותר מבחינה כלכלית. העניין הוא שאפשר להחליף את האביזר הסטנדרטי, ללא הוצאות גדולות, במבחר אישי יותר. למשל, תוכלו להחליף את המגירות במטבח במגירות מיוחדות יותר שאתם אוהבים ולאו דווקא בכאלה שאפשר למצוא גם אצל השכנים. או, תוכלו לשנות את הברז הסטנדרטי שהיצרן מציע ולמצוא ברזים מעניינים שיתאימו לתקציב ולטעם שלכם.
אביזרים לעיצוב