3 סוגי החלטות לקביעת צבעוניות החדר

25.10.2015 שתף

3 סוגי החלטות – לקביעת צבעוניות החדר


צבע, הוא אחד המרכיבים הבסיסיים של העיצוב – מין דבר שכזה שקיים תמיד בכול אחד מחדרי הבית. הגישות והתחושות לגבי מידת הצבעוניות בחלל ומתי זה יותר מדי – משתנות מתקופה לתקופה ככול שמגמות העיצוב ממשיכות להתחלף, אלא אם כן יש לכם חדר עם קירות זכוכית ורהיטי פלסטיק שקופים. ההבנה לגבי השימוש בצבעים בחללי הבית היא אחד הצעדים הראשונים ליצירת חדרים שתאהבו לחיות בהם.

הצבע הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם העיצוב לא רק בגלל שהוא מופיע בכל חדר, אלא בגלל שיש לו גם הרבה מה לומר על המראה של החדר הגמור. האם אתם רוצים חדר ממריץ ומקצועי, או מקום חם ומזמין כדי להירגע בו… לא חשוב איזו אווירה אתם רוצים ליצור בחדר, הצבע הוא המפתח ליצירת חדר שיתאים לתחושה שאתם מחפשים.
במהלך השנים התפתחו טכניקות שונות כדי לסייע למעצבים, וותיקים וחדשים, בגישתם לנקודה חשובה זו. יש שפע של אפשרויות (גלגל הצבעים או לוח הצבעים) ולא מעט תיאוריות פסיכולוגיות. אמנם אלה עשויות להיות שימושיות מאוד, אבל גם קצת מסובכות, במיוחד עם אתם לא מעצבים מקצועיים.

האמת היא שיש שלושה סוגים של החלטות שאתם צריכים לקבל: החלטות צבע קטנות, בינוניות וגדולות.

החלטות צבע קטנות
ההחלטות הקטנות באשר לצבע הן המוכרות ביותר וכוללות זריקת צבע בחדר באמצעות כריות, בד, שולחן פסיפסים ואביזרים אחרים שרובנו משתמשים בהם כדי להוסיף עניין חזותי לחדרים שלנו. הבחירות הקטנות הן לעיתים קרובות הקלות ביותר, וקל להתחיל בהן אם אתם חסרי ניסיון בעיצוב או שעדיין לא החלטתם סופית על הצבע שישלוט בחדר. זה ידרוש פחות עבודה מאשר לצבוע את הקירות וגם יהיה פחות יקר מאשר לקנות ספה צבעונית חדשה. ההחלטות הקטנות כרוכות בגישה צנועה יותר לגוונים ולטונים של הצבע, כשהיתרון העיקרי שלהן הוא שקל מאוד להחליפן.

החלטות צבע בינוניות
הכוונה היא לצבעוניות שתהיה לריהוט, כמו ספה, שולחן אוכל או מדפי ספרים. אפשרויות הצבע בתחום זה הן מעבר לאביזרים הקטנים משתי סיבות עיקריות: הריהוט דורש מחויבות גדולה יותר מהפריטים הקטנים. קשה יותר להחליף את הספה מאשר את הכריות או האגרטל. חוץ מזה, לאביזרים הבינוניים יש השפעה גדולה יותר על תחושת המרחב.
בעוד שהאביזרים הקטנים מביאים לזריקה של צבעוניות כרקע לשאר החדר, לאביזרים הבינוניים יש השפעה רבה יותר על סיפור הצבע של החדר.

בחירות צבע גדולות
ההחלטות לגבי משטחי הצבע הגדולים בחדר נוגעים בעצם למה שמגדיר את החלל: קירות, תקרה ורצפה. בין אם אתם בוחרים בטפט או בצבע – הזמן, המאמץ וההוצאות הם משמעותיים. לכן, חשוב שתהיו בטוחים לפני שתבחרו, כדי לא לעשות טעויות.
הצבע באזורים אלה יהיה בעל ההשפעה הגדולה ביותר על החלל. למשל, אם תחליטו על גוון נועז לקירות, כדאי לצמצם בצבעוניות של הפריטים הקטנים והבינוניים.