שימוש בפסיפסים לעיצוב הבית

13.10.2014 שתף

שימוש בפסיפסים לעיצוב הבית

למרות שעולם העיצוב משתמש בפסיפסים כבר מאות בשנים, היישומים של צורת אומנות זו הופכים יותר ויותר נפוצים דווקא בשנים האחרונות. אמנם, לא מעט אנשים נהגו להשתמש בפסיפס כדי להדגיש פינה זו או אחרת, אבל היום ניתן למצוא את הפסיפסים בכל תחומי העיצוב ובעלי בתים, בעיקר, קנו את הרעיון של שימוש בפסיפסים בחדרי הבית.

הפסיפסים משמשים לריצוף ולקישוט של פריטים דקורטיביים שונים. פסיפסים משמשים לחיפוי קירות במקלחות, לציפוי נישות בחדרי השינה כמו גם לקישוט קירות בחדר המגורים, בסלון.

בימינו החלה להתפשט מגמה של שילוב פסיפסי זכוכית יחד עם משטח אבן שמונח על גבי הדלפקים במטבח.  הפסיפסים משמשים היום במטבחים רבים לחיפוי הקיר מעל הכיור או לחיפוי הארונות שמתחת.

פסיפסים מזכוכית או ממתכת מאפשרים יצירה של עיצובים עכשוויים. וכאשר הביקוש של הצרכנים עולה, גם הזמינות של מגוון הפסיפסים גדלה. היום הפסיפסים נחשבים למגמה ממש “חמה”, ובחנויות לממכר חומרי בניין ניתן לראות היום מגוון של פסיפסים שאי אפשר היה לראות בעבר.

הרמוניה של חומרים

פסיפסים מאפשרים להשיג מטרה עיצובית שמבקשת למזג ניחוח עכשווי עם נוחות מודרנית. במטבח, הפסיפסים יכולים להשלים למשל משטח וארונות בסגנון עתיק בצבע שחור. עיצוב זה מציע מקום נהדר לאירוח, מקום שכיף ליהנות בו מקוקטייל לפני היציאה לבילוי לילי.
פסיפס בעיצוב

השימוש בפסיפסים בחדר האמבטיה מאפשרים יצירת אווירה של ספא תוך ניצול צבעים קרים, ושמירה על תחושה מרגיעה ולא מתקתקה מדי.

בחדר האמבטיה ניתן ליצור הרמוניה בין משטח השיש לבין הקיר שמאחוריו. זאת, על ידי בחירה בשיש בגוון ורוד עתיק ובמשטח של פסיפס בקיר שמעליו. כך השיש והפסיפס באמת יוכלו להשלים זה את זה וליצור הרמוניה מרגיעה.

אם מבקשים ליצור אווירה מרגיעה ושלווה בחדר האמבטיה דווקא בצבעים חמים, אפשר לבחור באבני ברונזה טבעיות ולצפות בהן את הקיר מאחורי האמבטיה. בדרך זו ניתן ליצור בחדר הרחצה סביבה של רוגע ושלווה. אמנם בדרך כלל משתמשים בפסיפסי האבן כדי ליצור נקודת מיקוד בחלל, אבל הם יכולים לשמש גם כהשלמה מעולה לחומרים אחרים שבהם משמשים בעת עיצוב חדר האמבטיה.שימוש בפסיפס לעיצוב

שילוב דומה של פסיפסים בתערובת של צבעים טבעיים באמבטיה ניתן ליצור גם בפינת האיפור בחדר השינה. אפשר למזג גוונים ניטראליים ועדיין לתת להם מרקם כך שהתוצאה לא תהיה תפלה או משעממת.

התקנת פסיפסים

אם רוצים להשתמש בפסיפסים, אין ספק שצריך לדעת כיצד להתקין אותם. התקנה היא מילת המפתח. תוכלו לבחור בפסיפסים היפים ביותר, אבל אם אין לכם מתקין טוב, בסופו של דבר העבודה לא תהיה מושלמת.

השפעות הודיות

יש פסיפסים שמחקים את גווני הפסיפס ההודי. היום, לא מעט בעלי בתים טיילו בצעירותם בהודו, והתאהבו ביופי ובאומנות שמאפיינים ארץ זו. פסיפסים בגוונים של דבש, ירוק ונחושת בדפוס של “קשקשי דג” הם חלק מהפסיפסים שמיוצרים בהשפעה הודית.

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס משושה לבן

פסיפס משושה לבן עם נקודה שחורה

פסיפס קרמיקה

פסיפס קרמיקה אליאס מט

פסיפס פורצלן הרינגבון

פסיפס פורצלן הרינגבון שחור מבריק

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס סלבדור

פסיפס סלבדור

פסיפס רסיפה

פסיפס רסיפה

פסיפס קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה

פסיפסים קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה