שילוב הטעם האישי בעיצוב המטבח

18.2.2015 שתף

שילוב הטעם האישי בעיצוב המטבח

אין ספק שהמטבח הוא מרכז הבית. למרות שיש בבית אזורים נוחים מאוד, בכל זאת, המשפחה והאורחים נוטים בדרך כלל להתאסף במטבח. חלל זה הפך למרחב החברתי שבו מתכנסים בני המשפחה והחברים יחדיו בזמנים טובים יותר וטובים פחות.

המטבח הוא לא רק מקום לאכילה, אלא פינה שבה משתפים אחד את השני בסיפורים, מכינים שיעורי בית ומקבלים החלטות חשובות. לכן, אנשים מוכנים להשקיע דווקא במרחב מחיה רב תכליתי זה.

חומרים איכותיים

כשמדובר בהשקעה בחומרים איכותיים, יש אנשים שמעדיפים לעצב את המטבח באבנים כמו אבני בזלת או בריקים, אחרים מעדיפים אריחי פסיפס או בטון מוחלק. חומרים אלה הם לא רק אסתטיים, אלא מציעים גם עמידות גבוהה ובמקרים רבים גם אחזקה קלה. היום, כשבשוק זמינים אינסוף אבנים ואריחים, תוכלו לבחור במוצר שמתאים לסגנון העיצוב האישי שלכם.

אגב, חומרים אלה פופולריים לא רק לעיצוב המטבח. מוצרי האבן, למשל, משמשים גם לעיצוב חדרי אמבטיה וחדרי המגורים – מרחבים אישיים נוספים בבית שבהם בעלי הבית מעדיפים חומרים איכותיים. אם נתבונן בחדרי האמבטיה המודרניים, רובם הפכו לאזורי ספא מרגיעים. אנשים רבים מבקשים להשיג בביתם סביבה נעימה שבה יוכלו להירגע לאחר יום ארוך. חומרים איכותיים, כמו האבן, מציעים את המגוון והעמידות שנדרשים לעיצובים בסגנון שכזה.

הטעם האישי ואיכות החומרים הם לא האלמנטים היחידים שמשפיעים על עיצוב המטבח. יש גם כמה כללים בסיסיים שחשוב לשמור עליהם כדי שהעבודה במטבח תהיה נעימה ויעילה, וביניהם:

משולש העבודה במטבח

משולש העבודה הוא המרחק שבין הכיריים, המקרר והכיור. אלה שלושת המוקדים החשובים. מזעור המרחק ביניהם ומקסום הנגישות, יהפכו את הכנת האוכל והבישול להרבה יותר קלים ונקיים.

מומלץ לקחת דף ניר ולהכין סקיצה גסה של פריסת המטבח שלכם. היכן ממוקם המקרר ביחס למיקום הכיריים? האם הם אחד ליד השני, האם אחד מול השני? היכן ממוקם הכיור? האם אפשר למקם אותו במקום נוח יותר? שאלו את עצמכם שאלות אלה כשאתם מתכננים את עיצוב המטבח שלכם.

אמנם, אין כללי ברזל באשר למיקום מכשירים אלה, אבל זכרו את משולש העבודה, השתמשו בשכל הישר ולכו עם הטעם האישי שלכם ועם מה שנראה לכם נכון.

מרחב המטבח

לא בכול בית יש מטבח גדול, ולא כל אחד יכול להוריד קיר או שניים לטובת המטבח. עם זאת, עדיין אפשר למקסם את השטח כדי להשיג נוחות אופטימלית. לפעמים כל מה שנדרש זה ארגון מחדש של הפריסה במטבח או רכישת מכשירים קומפקטיים יותר שלא תופסים הרבה מקום. גם שימוש נכון בצבעים ובקישוטים יכול לתרום למטבח כך שייראה הרבה יותר גדול מכפי שהוא באמת.

אם רק אדם אחד או שניים יהיו פעילים בו זמנית בבישול במטבח, אולי אין צורך בשיש כל כך ארוך ואפשר לקצר אותו להשתמש במקום שנוצר לטובת דברים אחרים. גם הסרה של פריטים עודפים ורהיטים שלא באמת נחוצים במטבח, יכולה לפתוח את החלל.