שטיחי אבן ושיש

1.2.2014 שתף

שטיחי אבן ושיש טבעיים הם מוצרים שנוצרו בעקבות ההתפתחות הגדולה שחלה בשימוש באבנים טבעיות לריצוף ולחיפוי קירות.

בימינו הפכו שטיחי האבן לפופולאריים ביותר והם מספקים יוקרה יחד עם פתרון ריצוף לא יקר במיוחד. שטיחי האבן הטבעיים מורכבים מחלקיקים בודדים של אבני חצץ שמודבקים באמצעות שרף כלשהו. אריחי שטיחים אלה מתוכננים בשלל עיצובים ודפוסים וניתן לשלבם בין אריחי הרצפה או על הקירות.

כל קטגוריה במוצר זה פיתחה את המראה, התחושה והאטרקטיביות הייחודיים משלה. ככל שתבדקו יותר לעומק את מגוון הדפוסים והצבעים של שטיחי האבן והשיש שזמינים בשוק, כך תבינו ששטיחי אבן טבעיים באמת יכולים להפוך את הרצפה או הקיר שלכם ליצירת אומנות. שטיחי אבן ושיש טבעיים פשוט יעניקו לבית או למקום העסק שלכם תפאורה מלהיבה וייחודית.

כאמור, לשטיחי האבן יש יופי ייחודי שפשוט לא ניתן להשיג בדרך אחרת. השיש הוא חומר ריצוף באיכות גבוהה, והוא מעין בן משפחה קרוב רחוק של אבן הגיר. חשוב לדעת כי אבן השיש רכה יותר מגרניט ורגישה יותר לכתמים ולבלאי.

לפעמים ריצוף חדר משיש או מאבן טבעית עלול ליצור מראה קר למדי. כדי “לחמם” מעט את אווירת החדר שאתם עומדים לרצף בשיש, מומלץ לשבץ בו שטיחי אבן או שיש מעוטרים בערבסקות, ובדוגמאות מרהיבות, ממש כמו אותם פסיפסים עתיקים או מנדלות הודיות, כדוגמת הצילומים שתוכלו לראות במו עיניכם באתר זה.

שיש ואבן הם חומרים מעולים להכנת פסיפסים מרשימים. אם אתם מעוניינים מאוד להשתמש בפסיפסים בבית, אבל לא רוצים חיפוי של כל הקיר או לרצף כל הרצפה בפסיפסים, תוכלו לבחור בסגנון מעודן יותר. כלומר, לבחור בשיבוץ מספר אריחי אבן מקושטים, שייתנו לכם את הפתרון המתאים.

אפשר להשתמש בשטיחי האבן לריצוף הכניסה וליצור דוגמה של שטיח בפרוזדור. כמו כן, אפשר לשלב פסיפס כציור קיר בחדר האמבטיה או במטבח ולשדרג בבת אחת את האווירה בחדרים אלה.

בחרו בדוגמה כלבבכם

אל לכם לחשוש משימוש ביותר מצבע אחד לריצוף הבית. זכרו שחלק מהגרסאות העתיקות ביותר של רצפות השיש עשו שימוש בריצוף של חדר אחד בדפוסי דמקה וחדר אחר בדוגמת יהלום.

היום, אתם יכולים להשתמש באריחי שיש בדוגמאות שונות ובמגוון צורות וצבעים, ליצירת שטיחים שונים בגדלים ובצורות שונות בכל אחד מחדרי הבית. כך תהפכו את הרצפה עצמה למרכז שישמש לביסוס הפריטים האחרים לעיצוב הבית.

הוספת גבולות והדגשים

שטיחי האבן מאפשרים לכם להוסיף לרצפת החדר גבולות, או להדגיש אזורים מסוימים בחדר. כך למשל, תוכלו ליצור גבול יפהפה מסביב לקירות החדר באמצעות שטיחי שיש, או לתחום את אזור פינת הקפה וכדומה בשטיח אבן בדוגמה צבעונית מרהיבה.

המלצות לטיפול ברצפת שיש

אריחי השיש זקוקים לתשומת לב זהירה כדי לשמור על המשטח והגימור היפה. כיוון שהאבן היא רכה ונקבובית, אל לכם להשתמש בחומרי ניקוי חריפים מדי. נוזלים חומציים כמו מיץ לימון, חומץ וכדומה עלולים לשחוק את פני השטח של השיש ולפגוע בהם. כל נוזל שנשפך על הרצפה צריך לנקות מיד באמצעות מטלית ספוגה במים חמים. את האריחים מומלץ לנקות במים חמים ובכמות זעירה של סבון כלים, ולעיתים קרובות כדאי להשתמש בחומרי ניקוי שמיועדים במיוחד לאריחי אבן ושיש, על מנת להגן על הרצפה.

 

שטיח קוואלי דגם 855

שטיח קוואלי דגם 855

שטיח דגם 945

שטיח דגם 945

שטיח דגם 947

שטיח דגם 947

שטיח דגם 959

שטיח דגם 959

שטיח דגם 972

שטיח דגם 972

שטיח דגם 976

שטיח דגם 976

שטיח דגם 978

שטיח דגם 978

שטיח דגם שמעון

שטיח דגם שמעון

שטיח דגם רותי

שטיח דגם רותי