שחור הוא השחור החדש

11.1.2017 שתף

השחור, מתחרים רבים לו. פעם כתום הוא השחור החדש ופעם ורוד, פעם ירוק ופעם סגלגל אבל האמת היא שמדי שנה בולע השחור את מתחריו בדיוק כמו את קרני האור, אין ספק, הוא כאן כדי להישאר.

על אף חיי הנצח ומעמדו האיתן, רבים עלולים להירתע כשמגיע הרגע להכניס אותו הביתה. הגוון הכהה, המיוחס למנהגי אבלות או לתחושה קרה וחמורה עשוי לייצר תחושת מחנק במקרים בהם נעשה בו שימוש יתר, אבל אם נדע לשמור על מינון ולשלב אותו בחכמה עם הטקסטורות והגוונים הנכונים נגלה כי לשחור גם צדדים רכים ואפילו, לפעמים, חוש הומור.

הנה כמה דוגמאות.

1. הרצפה

בשטחים ציבוריים, כמו גם בשטחי הבית או המשרד, ריצוף שחור המשולב בלבן או גוונים אחרים יכול לייצר טקסטורות מעניינות וזרימה של תנועה.

2. חדר האמבטיה

שילובים דומים יכולים להפוך את חדר האמבטיה לחדר בעל נוכחות, כזו שתעורר אותנו בבוקר כשקשה לנו לקום ולהתחיל את היום.

3. הסלון

בזמן שבחדר האמבטיה האינטימי יש מקום לנסיונות ושינויים, הסלון הוא חלל האירוח המרכזי בבית וככזה מייצג את התפיסה העיצובית בה בחרתם וחשוף למבקרים.

אם בחרתם בהצהרה נועזת והחלטתם “ללכת עד הסוף”, קירות שחורים ומשטחי צבע כהים ובוהקים יקבלו מענה מצוין באמצעות תליית עבודות אמנות מינימליסטית וריהוט ואביזרים נלווים המתפרסים על פני קשת גוונים של האפור.

אפשר לבחור בכיוון צעיר וקליל יותר ולהציב ספה שחורה כנקודה בעלת עוצמה בתוך חלל בהיר ואוורירי.

ואפשר ללכת צעד אחד נוסף ולהוציא את השחור לחצר. שילוב של ספה כהה עם כריות צבעוניות בשילוב עם גווני הצמחייה הטבעית יעניקו לחצר מראה חזק אך כזה שאינו נטול קלילות והומור.

4. חדר השינה

אל תהססו להכניס את השחור גם לחדר השינה. נכון, בחדר השינה אנחנו מחפשים רוגע, שלווה, אווירה שתאפשר לנו לנוח ממתחים ורעשים, אבל לא מן הנמנע כי השחור יכול לקחת חלק במשימה.

אפשר ליצור אווירה שבה השחור הוא המוטיב הדומיננטי, על ידי משטחי צבע חזקים ונקיים אותם מאזנים קירות בהירים ונוף רענן.

מי שלא רוצה לוותר על הרכות ומעדיף עיצוב חמים בעל אופי אקלקטי המאפשר איסוף חפצים בעלי אופי שונה, יכול להשתמש במוטיבים עדינים של שחור – הדפסי טקסטיל, תצלום בשחור לבן – נגיעות קטנות ועדינות היוצרות אווירה רכה ומפנקת ובו בזמן עכשווית ומעט אדג’ית.

ואם אתם עדיין נרתעים, תמיד אפשר לבחור במסלול למתחילים ולהניח ברחבי הבית אביזרים כהים, אותם ניתן להחליף בקלילות במידה שלא נמצאו מתאימים.

אה, לפעמים מותר גם קצת לרמות ולהשתמש בגוונים של אפור.

עדיין לא בטוחים? תמיד אפשר לאמץ חתול בעל פרווה כהה ולבדוק איך הוא משתלב עם עם הריפוד, השטיחים והאורחים.