שגיאות עיצוב שתרצו להמנע מהן

27.10.2015 שתף

שגיאות בעיצוב שתרצו להימנע מהן
אנחנו יכולים לקרוא ספרים וכתבי עת, לצפות בתוכניות בטלוויזיה ולקרוא מאמרים באינטרנט – כדי למצוא כל מיני עצות נפלאות על דברים שכדאי לעשות על מנת להשיג בסופו של דבר חדר מעוצב להפליא. אבל, קשה ללמוד מראש מאילו דברים כדאי להימנע עוד לפני שאתם אפילו מתחילים בפרויקט העיצוב.
הנה רשימה של דברים שכדאי לא לעשות, לא עכשיו ולא בעתיד!

1. אל תתנו למישהו אחר לבחור בשבילכם.
הבית שלכם הוא המרחב האישי שלכם. אל תאפשרו למישהו אחר להגיד לכם מה לעשות. אם אתם צריכים עזרה, בקשו הצעות. אבל כאשר מגיע הזמן לקבל החלטות (כמו אם לפתוח את החלל בין המטבח לסלון, להוסיף קרניז תקרה או לחפות קיר באבני בריקים) – הן צריכות להיות שלכם. זה הבית שלכם ואתם צריכים להרגיש נוח עם הבחירות שלכם.

2. אל תעשו שגיאות שנוגעות לבחירת הצבעים לבית

א. אל תבחרו קודם כול את צבע הקירות
אתם יכולים לבחור צבע בכול גוון שקיים תחת השמש ולמעשה, אתם יכולים לקבל ערבוב של כול גוון שרק תוכלו להעלות על הדעת. אבל קודם כול בחרו בבדים – בד השטיח, בד הריפוד וכן הלאה ורק לאחר מכן את צבע הקירות.

ב. אל תבחרו צבע מתוך דגם קטן של צבע
דגם של כפיס צבוע יכול להיראות נהדר באור הניאון בחנות, אבל קיר שלם של צבע זה יכול להיות נועז מדי. לאחר שהחלטתם על הצבע רכשו ליטר אחד ממנו וצבעו קטע קטן כדי לראות איך הצבע נראה בחדר באור הטבעי. אם אתם לא רוצים לעשות בלגן על הקירות, צבעו חתיכת קרטון והטביעו את הצבע מהקרטון על גבי הקיר בחדר שאותו אתם מבקשים לצבוע.

ג. אל תחליטו על גוון הצבעים בחנות
לעולם אל תקנו בד, ריצוף או צבע בביקור הראשון שלכם בחנות. בקשו דוגמאות של צבע ודוגמית של בד מהשטיח (מקיר אל קיר) כך שתוכלו לראות איך הם ייראו בבית שלכם. בדקו אותם באור טבעי ובערב עם התאורה שבבית.

ד. אל תתפשרו על “סתמיות” אם אתם אוהבים “נועזות”
אתם בוודאי יודעים שגלון של צבע אדום לא עולה יותר מגלון של צבע לבן. אבל אם אתם אוהבים צבעוניות מצאו דרכים להשתמש בבית שלכם בצבעים שאהובים עליכם. בחרו בצבעים שמבטאים את האישיות שלכם ומתאימים לדברים שאתם אוהבים.

ה. אל תקבעו את הצבע האהוב עליכם כצבע הראשי
אם אתם אוהבים אדום, אתם לא צריכים לצבוע בו את הקירות בבית. במקום זאת, בחרו בגוון עדין יותר כדי שיספק רקע ויאפשר לפריטים בגוונים האהובים עליכם – לבלוט.

ו. אל תתעלמו מהפסיכולוגיה של הצבע
אל תחשבו שאתם יכולים ליצור מקום מפלט רגוע בחדר שקירותיו צבועים באדום. הגוונים הכחולים והירוקים הם מרגיעים ומשרים שלווה. בחרו באדום ובכתום לחדרי המשחק או לחדר המשפחה שבו מתקיימת הפעילות המשפחתית. בכול חדר בחרו בערכת הצבעים שתיצור את האווירה הרצויה לכם.

ז. אל תשכחו את גווני הצבעים
לא כל כחול הוא כחול ולא כל הצבעים הלבנים נראים אותו דבר. הסתכלו מעבר לגוון הצבע העיקרי כדי לבחון אם בחרתם בגוון בהיר או כהה, מרתק או משעמם. בחרו בגוונים תואמים בעלי אינטנסיביות זהה.

3. אל תעשו שגיאות שקשורות למיקום הרהיטים

א. אל תתעלמו מנקודת המיקוד בחדר שלכם

לא לכול חדר יש נקודת מיקוד, אבל אם כן, תנו לה את מלוא החשיבות. סדרו את יצירות האומנות והרהיטים מסביב לאלמנט זה.
ב. אל תתנו לרהיטים לחבק את הקירות

אל תסדרו את הכיסאות, הספה והשולחנות מסביב לקירות החדר, אלא אם כן אין לכם ברירה. צרו קבוצות של רהיטים שיאפשרו אירוח ושיחות על כוס קפה, ומקמו חלק מהריהוט במרכז החדר כדי ליצור תחושה חמה של נוחות.

ג. אל תבנו מחסומים

אל תשימו כיסא מול הדלת או שולחן באזור שמיועד לתנועה. השאירו מקום לגישה קלה ולתנועה נוחה בחלל הבית.