ריצוף פרקט – מהם היתרונות שלו?

22.2.2016 שתף

רצפת פרקט היא הרבה יותר מסתם מראה ותחושה אטרקטיביים. מדובר בדרך כלל בריצוף שמיוצר מחומרי גלם איכותיים שיכולים להציע לכם מספר יתרונות, וביניהם:

יציבות ועמידות

עמידות, יציבות וקשיחות – הן תכונות שמאפיינות ריצוף פרקט איכותי. זאת, משום שהפרקט מורכב משכבה אמצעית יציבה בכול ממדיה, בדרך כלל עם איכות גבוהה של HDF (high-density fiberboard), שמייצב את שכבת הכיסוי והופך אותה לרגישה ללחץ.

רצפות פרקט הן עמידות למדי ובדרך כלל לא נופלות קורבן לבלאי יומיומי. השימוש בעץ הופך את הפרקט לחזק מאוד. ריצוף פרקט יכול להחזיק מעמד גם חמשים שנים ויותר, ללא צורך בכול שיפוץ גדול או חידוש.

שקט

ריצוף פרקט איכותי מפחית את הרעש כי הוא מתבסס על העיקרון שככול שהמסה גדולה יותר כך יהיו פחות רעידות. לכן, בחרו בפרקט שמשקל הנטו שלו יעלה בכ-50% בגלל השימוש בשכבה אמצעית שעשויה מ-HDF. התוצאה היא – הרבה פחות רעידות, פחות רעשים בחדר, ובסופו של דבר יותר שקט ושלווה.

קל להתקנה

את ריצוף הפרקט ניתן להתקין בקלות, במהירות ובבטחה. יש מערכות התקנה חדשניות שמבטיחות נוחות התקנה מקסימלית, התאמה מושלמת ומפרקים אטומים לעד. בכול מקרה, אפשר להשתמש בשירותיו של איש מקצוע מיומן ולהבטיח התקנה של ריצוף פרקט שיחזיק מעמד שנים רבות.

חיים בסביבה בריאה

בחרו בפרקט שמיוצר ממוצר טבעי. פרקט שכזה מווסת את הלחות ומבטיח אוויר בריא. הניקוי והטיפול הפשוט ברצפת הפרקט הופכים את סוג הריצוף הזה להיגייני במיוחד. כשאתם בוחרים בפרקט הקפידו לוודא שהוא מיוצר מחומרי גלם שנבחרו בקפידה ועברו בדיקות קבועות במעבדות המוסמכות לכך.

אקולוגי ומגן על הסביבה

בחרו בפרקט שמאפשר לכם לתרום תרומה פעילה להגנת הסביבה. למשל, פרקט שעשוי רק בחלקו מעץ טבעי, לעומת ריצוף מעץ מלא. זה אפשרי בגלל השילוב המושלם של שכבה דקה של עץ אמתי מלמעלה ושכבה אמצעית שמורכבת מ-HDF.

חוסך באנרגיה

בגלל שכבת ה-HDF האמצעית, ההתנגדות התרמית של הפרקט נמוכה יותר. כתוצאה מכך חימום תת רצפתי לא יגרום להפסד גדול של אנרגיה. בכך הפרקט לא רק נוח מאוד לשימוש, אלא גם משפר את עלויות החימום.

רבגוניות

יש סוגים רבים של גימורים, בצבעים ובמרקמים שונים. לכן, תוכלו להתאים בקלות את רצפת הפרקט לעיצוב החדר כולו.

מראה יפהפה

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש להביא בחשבון כאשר מחליטים על סוג הריצוף, הוא המראה הסופי. הפרקט הוא בעל חזות מושכת ומתוחכמת. לפרקט מראה ייחודי שקשה להשגה בעולם הריצופים של ימינו. הסוגים השונים של עץ מהם עשויים הפרקטים, הופכים את החיפוש אחר המראה שיתאים לחדר שלכם, לקל מאוד.

ניקוי ותחזוקה

כמו כל רצפת אחרת, גם הפרקט קל לניקוי. אפשר לנגב בקלות משהו שנשפך, וכל מה שדרוש זה מטאטא וסמרטוט לניקוי קבוע. זה נדיר שרצפת פרקט מוכתמת, וגם לא צריך לדאוג מפני ספיגת ריחות לא נעימים.