ריצוף טרוורטין

13.4.2016 שתף

לקסם ייחודי ואווירה כפרית

אבן טבעית, כמו טרוורטין או צפחה, מעניקה לחלל את הקסם הכפרי שאנחנו מקשרים לכפר אירופאי עתיק וישן. אבל, בעוד שהצפחה קצת לא נעימה להליכה בתוך הבית ועקב הנעל עלול להיתפס בין שכבות הצפחה, הטרוורטין הרבה יותר נוח וחלק.

אבן הטרוורטין מגיעה בגוונים נהדרים וקצוות מחוספסים שהופכים אותה לריצוף אטרקטיבי בכול חדר. בתחילה, השימוש באריחי טרוורטין לריצוף היה פופולרי יותר לפאטיו בגינה. אבל, המראה הכפרי מתאים באופן מושלם לא רק לחצר אלא גם לחדרי הבית, כי ריצוף טרוורטין מוסיף מראה כפרי עם קסם מיוחד כשהוא משמש לפנים הבית. המראה התלת ממדי מציע מרקם מושך למדי עם תוספת של היבט רענן לעיצוב הישן והטוב.

אבן הטרוורטין זמינה בשוק במגוון וריאציות יפהפיות ומביא לפנים הבית את המגע של הטבע. בגלל שהטרוורטין מוצע במגוון רחב של סגנונות וגוונים (כמו, בז’, אגוז, זהוב וגוונים טבעיים אחרים), כל אחד יכול למצוא את האריחים המושלמים המתאימים לסגנון החדר או הגינה שלו.

ריצוף טרוורטין

ריצוף טרוורטין למראה כפרי וייחודי

על אבני הטרוורטין

אריחי טרוורטין הם אריחי אבן טבעית ששייכים למשפחת אבני הגיר. הטרוורטין משמש לריצוף משטחים, קירות, רצפות ועוד. רבים מתארים את תחושת הטרוורטין כהכלאה בין שיש לאבן גיר.

אבן הטרוורטין נוצרה בתהליך שבו המינרלים באבני המקור הומסו במי התהום ולאחר מכן נסחפו אבנים אלה אל פני כדור הארץ על ידי נהרות, מעיינות טבעיים או גייזרים.

כמו השיש ואריחים אחרים מאבן טבעית, גם הטרוורטין הוא נקבובי. המשמעות היא שאריחים אלה יספגו בקלות כתמים, אם לא ייחתמו על ידי גימור מתאים. וגם אם אוטמים את האריחים כראוי, צריך להקפיד לנגב כל מה שנשפך על האריח, כמיוחד אם הנוזל שנשפך הוא חומצה כמו יין, מיץ פירות או חומץ. הגימורים הנפוצים לטרוורטין כוללים: ליטוש, מט או מרקם (tumbled).

קל מאוד לחתוך ולעצב את אריחי הטרוורטין, לעומת מוצרי אבן טבעית אחרים. מסיבה זו הוא משמש לעיתים קרובות כקיר מעל לכיור המטבח או כפסיפס למקלחת.

אריחי טרוורטין – חיתוך לאורך הוורידים (Vein cut)

שימוש באריחי טרוורטין שהחיתוך שלהם הוא לאורך הוורידים הופך לאחת המגמות הפופולריות בשיפוצי חדרי אמבטיות. אפשר להפוך את הרגיל ליוצא דופן באמצעות שימוש באריחים אפורים חתוכים לאורך הוורידים, לא רק לריצוף חדר האמבטיה אלא גם לחיפוי הקירות. המוצר המוגמר ייראה כמו משהו שנלקח היישר מדפי המגזין שמציג בית יוקרתי.

אריח בגוון כסוף בז’ חתוך לאורך הוורידים הופך לסטנדרט בריצוף חדרי אמבטיה ומטבחים. אריחים אלה מוסיפים סוג של דקדנטיות שבדרך כלל אי אפשר להשיג כשמשתמשים בחומרים אחרים. הצבע החם של הטרוורטין שמתמזג במראה המפוספס מסוגל ליצור הצהרה סגנונית מיוחדת, כך שהחדר כבר ידבר בעד עצמו.

לסיכום, אפשר להשתמש בריצוף טרוורטין בחדרי אמבטיה ובמטבחים, כמו גם להדגשת קיר אחד בחדר המגורים. אריחים אלה יתאימו לקיר שמאחורי הכיור במטבח, וישלימו באופן נהדר את שיש הגרניט במטבח או בחדר האמבטיה שלכם.