ריצוף בהיר או כהה – איך בוחרים?

24.5.2018 שתף

אם היה עליכם לבחור, מה הייתם מעדיפים – את האלגנטיות העשירה של ריצוף כהה או את התחושה המאווררת והנקייה של ריצוף בהיר? כשצריך לבחור בין שני הקצוות הללו, יש לא מעט דברים שכדאי לשקול.

צבעים כהים

ריצוף כהה הוא מאוד אופנתי כרגע. הוא דרמתי ומדגיש את המראה והאווירה של הריהוט שלכם. ריצוף בגוונים כהים מאוד מתאים לחדרים פתוחים ומוארים היטב – בין אם מדובר במשרד, במטבח ,בסלון או בסטודיו. עם זאת, אם התקנתם ריצוף כהה בחלל שאיננו מואר דיו, תוכלו להאיר אותו בקלות באמצעות צביעת הקירות בצבע בהיר יותר.

ריצוף כהה יותר בדרך כלל גם דורש תחזוקה רבה יותר. אבק ושריטות בולטים עליו יותר מאשר על ריצוף בהיר. מצד אחד, יש מי שמעדיף לראות ולדעת בדיוק כמה לכלוך יש על רצפת הבית, מצד שני, זה בהחלט דורש יותר השקעה. אף על פי שהוא דורש ניקוי לעיתים תכופות יותר, כל עוד מאפיין זה מקובל עליכם ואתם רוצים מראה נועז שיוצר ניגוד משמעותי בין הרצפה לקירות ומבליט את עיצוב הפנים, הריצוף הכהה מתאים לכם.

צבעים בהירים

ריצוף בהיר הוא על זמני, קלאסי ונוח לעצב סביבו. הוא מאוד ורסטילי בכל חלל, בכל גובה תקרה ובכל סגנון של תאורה. בגלל ששריטות כמעט אינן נראות לעין על גבי הריצוף הבהיר, רצפות מסוג זה טובות מאוד לבתים שיש בהם חיות מחמד. הריצוף הבהיר יכול לתרום למראה מינימליסטי בסגנון סקנדינבי ומאוד מתאים לחללים שבהם הניקיון חשוב, כמו במטבח למשל. נוסף על כך, משטחים בהירים יותר מחזירים יותר אור ולכן גם עוזרים להאיר את החלל. עם זאת, כפי שלכלוך בולט יותר על גבי ריצוף כהה כך כתמים מכל סוג שהוא בולטים יותר על משטחים בהירים.

ריצוף בהיר יכול לגרום לכל חדר להיראות מואר יותר ולהרגיש גדול יותר. הגוונים הבהירים אמנם עלולים להיראות גם משעממים ולהתמזג עם הרקע, אבל האווירה שהם משרים מתאימה לכל סוג של חדר וחלל, והם לעולם לא יצאו מהאופנה. אם אתם רוצים רצפה בגוונים בהירים יותר שלא תהיה חסרת אופי, חפשו ריצוף שיש לו גם מרקמים שונים וגם גוונים שונים בתוכו.

לסיכום, כל גוון יכולים להיות יפהפה, אבל לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. אם אתם ממש מתקשים לבחור, נסו קודם כל להחליט על הריהוט ואז יהיה לכם פשוט יותר לבחור ריצוף – ריהוט דרמתי בצבעים כהים ידרוש רצפה בהירה יותר וריהוט סולידי יותר, ייהנה מריצוף כהה.