קרמיקה פסיפס פנינה  

1.2.2014 שתף

סגנון “קרמיקה פסיפס פנינה” הוא רק דוגמה אחת מתוך מבחר של 18 דוגמאות שונות של פסיפסי פנינה. פסיפס קלאסי זה עשוי מפנינים אמיתיות שיוצרות גוונים עדינים ויפהפיים בגוונים של קרם, ורדרד, כחלחל ובז’.

אמנם, כאשר חושבים על פנינים, אנחנו מעלים בדעתנו כפתורים משובצי פנינים, גיטרה מקושטת בפנינים ותכשיטים של סבתא. אבל, היום קיימת מגמה מאוד ברורה של שימוש בפנינה גם בתעשיית העיצוב. אפשר לראות חומר מנצנץ זה כמעט בכל מקום.

ואכן, חומר מדהים זה נמצא היום בתחומים מאוד בלתי צפויים. לדוגמה, יש טפטים מרהיבים ביופיים משובצים בפנינים (רק חשבו איך קיר שכזה מנצנץ לאור הנרות…), יש אריחי פסיפס מפנינים ויש אביזרים שונים נוספים (החל מקישוט על גבי ווילונות וכלה באביזרים שמיועדים לחדר האמבטיה).

הפנינה היא חומר מופלא וססגוני, רכיכה ששוכנת במאגרי מים מתוקים וגם במים מלוחים. חומר זה טופח בתחילה באסיה. היום, רוב החברות שמספקות חומר זה שואפות לשמור על תעשייה בת קיימא כדי להגן על הרכיכה ולספק את דרישות השוק באופן אחראי.

במשך מאות בשנים השתמשו בפנינה כאבן שיבוץ על גבי פסיפסים. היום, בתחום העיצוב, מוסיפות הפנינים יופי עם ניחוח של תחכום לכל משטח. המיוחד בפנינה היא היכולת שלה לשקף את כל מגוון הצבעים שמקיפים אותה בחדר. אריחי מעטפת טבעיים אלה הם תוצר הלוואי של תעשיית התכשיטים והם מציעים אינסוף אפשרויות יישום, כולל חדרי שינה, מטבחים וחדרי אמבטיה.

פסיפס פנינה הקלאסי מגיע כאשר הוא מורכב על גבי רשת באיכות גבוהה. אפשר להשתמש בפסיפסים אלה כדי להחיות רצפות וקירות ולהעניק להם רושם הדור ומפואר יותר.

צילום הפסיפס באתר זה מנסה לייצג באופן אמיתי את הצבע והמראה של הפסיפסים, עם זאת, בשל רמת ההשתקפות הגבוהה והגוונים הטבעיים של המוצר עצמו, לכל אריח, ומכאן גם לכל פסיפס, יהיה אופי ייחודי משלו.

משטח רפלקטיבי שמותקן בתוך החדר יגרום להשתקפות של האור והצבעים. המשטח הרפלקטיבי גם יחזיר ויפזר  את האור בכל רחבי החדר ויעניק לחלל מרחב נוסף. אבל, פני השטח שמכוסים בפסיפס פנינה בריקים ישקפו לא רק את האור, אלא גם את החמימות ואת הגוונים שלא ניתן להשיג באמצעות חומר אחר.

שכבת הפטינה (קליפה בגוונים ירוקים בהירים שמצפה את הסלע החשוף לאטמוספרה) הבוהקת של הפנינה, מעניקה תחושה ברורה של יוקרה ואלגנטיות. אין אף חומר טבעי אחר שנראה כמו הפנינה. במצבה הטבעי צבע הפנינה כסוף, אפרפר וסגלגל, והוא יכול לקבל אופי של גלאם רטרו, של מראה מסורתי או של עיצוב עכשווי.

בסוגים נוספים של יישומים, מודבקות שכבות דקות של הפסיפס לאריחי קרמיקה או לרשת פיברגלס קלה. לאחר מכן אפשר לחתוך יריעות אלה לכל גודל רצוי. ביריעות של פסיפסי פנינה בריקים אפשר להשתמש לריצוף פנימי, חיצוני, ולחיפוי קירות פנימיים, דלתות ותקרות. מטבעו, זהו חומר חזק מאוד.

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס משושה לבן

פסיפס משושה לבן עם נקודה שחורה

פסיפס קרמיקה

פסיפס קרמיקה אליאס מט

פסיפס פורצלן הרינגבון

פסיפס פורצלן הרינגבון שחור מבריק

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס סלבדור

פסיפס סלבדור

פסיפס רסיפה

פסיפס רסיפה

פסיפס קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה

פסיפסים קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה