קרמיקה למטבח כפרי

10.12.2017 שתף

קרמיקה למטבח כפרי – האם זה הריצוף המתאים לכם?

אין ספק שיש משהו מאוד קסום במטבח הכפרי, אותו מטבח שאפשר למצוא בבתים ישנים או בחוות עתיקות, אבל להכניס את המטבח הזה לבית שלכם הרבה יותר זול מאשר לרכוש את בית האבן העתיק.

 

כשמדובר בריצוף הנכון למטבח שלכם, אין תשובה אחת ומהירה. מה שמתאים לכם לא בהכרח מתאים גם לאחרים. לכן, הריצוף הטוב ביותר עבור מטבחים דורש שיקול דעת, ומומלץ לכם לשקול את ארבעת הקריטריונים הבאים, בין אם מדובר במטבח כפרי, יוקרתי, אורבני או מודרני:

 

כשאתם מדמיינים קרמיקה למטבח כפרי שישפר את המטבח הקיים שלכם, כדאי להכיר את היתרונות והחסרונות של חומר זה. אגב, בשנים האחרונות, אריחי קרמיקה מהווים כמעט מחצית מכלל האריחים שנבחרים לריצוף מטבחים. נתון שמלמד כי הקרמיקה נחשבת לחומר האהוב ביותר על הצרכנים.

 

למה לבחור בקרמיקה למטבח הכפרי שלכם?

 

התקציב שעומד לרשותכם. אחת הסיבות שאריחי הקרמיקה כל כך פופולריים בעיצוב מטבחים בשנים האחרונות, הוא המחיר הזול שלהם יחסית לחומרים אחרים כמו למשל אבן טבעית או עץ אמתי. לא חשוב מה התקציב שהעמדתם לשיפוץ המטבח הכפרי שלכם, תמיד תמצאו אריחים שמתאימים לכם לא רק מבחינת המגוון אלא גם מבחינת העלויות.

 

סגנון עיצוב הפנים של הבית שלכם. כשזה מגיע לעיצוב פנים, אין ספק שריצוף אבן ועץ יכולים להקנות אווירה מיוחדת למטבח שלכם, כולל אווירה כפרית נפלאה. אבל, למרבה המזל, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכם לבחור היום באריחי קרמיקה דמויי אבן או דמויי עץ שיעניקו לכם את אותה אווירה ואת אותו מראה טבעי ובמחיר הרבה יותר זול.

 

עמידות הריצוף. אריחי הקרמיקה זוכים לציון גבוה במיוחד כשמדובר בעמידות של חומרי ריצוף. כשמדובר בריצוף המטבח, חשוב לא לבחור אריחים זולים שלא יחזיקו מעמד בהשפרצות המים, בכתמי המזון ובתעבורה הגדולה שמאפיינת אזור זה בבית. אריחי הקרמיקה המודרניים יכולים לשמש אתכם לכול החיים, והם יהיו מוגנים מפני לכלוך ופסולת או כל נזק אחר שמאיים על ריצוף של עץ טבעי או של אבן טבעית. במטבח, כמו במקלחת, חשוב לבחור בחומר עמיד, חומר דוגמת הקרמיקה, שלא יהיה מושפע לא מחילופי הטמפרטורות ולא מטפטופי מים.

 

קלות הניקוי והתחזוקה של הרצפה. אריחי קרמיקה קלים מאוד לניקוי, לטיפול ולתחזוקה. כיוון שמדובר במטבח, אתם עומדים לנקות רצפות אלה לעתים הרבה יותר קרובות יחסית לרצפות בחדרים האחרים. לכן, תשמחו לדעת כי רמת התחזוקה של הקרמיקה היא נמוכה מאוד, אפשר להעביר מטלית לחה והרצפה נראית כמו חדשה. אבל כדי שהקרמיקה אכן תוכל לשרת אתכם כראוי במשך שנים רבות, חשוב מאוד שההתקנה תהיה מדויקת, הדוקה וללא רווחים שעלולים לגרום להיווצרות מים מתחת למשטח הרצפה.