עיצוב פנים של חלל מסחרי

16.7.2014 שתף

עיצוב פנים של חלל מסחרי

עיצוב פנים של מבנים מסחריים הוא עסק מסובך. השטח חייב להיות יעיל וחסכוני אבל גם ליצור חוויה ייחודית ומרתקת.

כדי לסבך את הבעיה עוד יותר, הציפיות כל הזמן משתנות ומתפתחות, ולכן העסקים חייבים להתאים באופן קבוע את עיצוב הפנים שלהם כדי שישקף את הטעם הנוכחי של הצרכנים, המבקרים והעובדים.

למרבה המזל, כמה מגמות מודרניות מסייעות לעסקים להישאר חדים וזריזים בכל מה שקשור לעיצוב העסק.

גוונים עמוקים

גוונים קרים עמוקים שמשקפים את היופי הפנימי של הטבע, הם טעם השנה. נסו להשתמש בשחור ובאפור מהולים בצבעים ירוקים. שלבו אותם עם שנהב, אבן ואפור-חום, כדי לשמור על האיזון. למשל, שילוב של אריחי אבן לריצוף החלל, או חיפוי בריקים על הקירות ובקיר אחד לשלב אריחי פסיפס בגוונים כחול-חום-אפור. אם זה נראה לכם קצת שמרני, אפשר לבחור אריחי פסיפס בצבעי פפריקה לוהטת או צהוב בוהק.

דגמים גיאומטריים בקנה מידה גדול

אנחנו מצפים למצוא מרצפות עם אריחים בקנה מידה קטן בבתי מלון או בתי חולים. אבל אט אט אלה נעלמים לטובת אריחים גדולים יותר עם דפוסים גיאומטריים דרמטיים. ריצוף שמשלב שטיחי אבן גדולים ומעוטרים יכול לעשות את העבודה עבורכם, ובגדול.

עיצובים מרשימים אלה יעזרו לעסק ליצור הצהרה עיצובית אמיתית שמבטאת אישיות ומרשימה את המבקרים.

צורה לעומת פונקציונליות

בעבר, העלות הייתה הגורם העיקרי שהשפיע על ההחלטות השונות שקשורות לעיצוב העסק, כולל הריהוט המשרדי שנרכש. אבל יחד עם הדגש הרב על עיצוב ארגונומי, הריהוט במקום העבודה המודרני צריך להיות נוח כמו גם חסכוני.

גם הצרכנים מחפשים איכות, והריהוט המסחרי משתנה כדי לשקף את האיכות על ידי שילוב חומרים עמידים יותר כמו גימורי מתכת, זכוכית חסינה או פסיפסים.

לשלב נגיעות מוזרות

מעצבי פנים הולכים ומתרחקים מנוסחאות ברורות ונדושות, ומנסים לכלול מגוון רחב של נגיעות קצת מוזרות ובלתי צפויות, כדי להפוך כל חלל לייחודי ומיוחד במינו.

דוגמה רלוונטית היא הרעיון לשלב בריצוף אריחים לא תואמים. למרות שרעיון זה אולי נראה לכם קצת מוזר, בכל זאת הרצפה יכולה להיראות נהדר, ובלבד שהאריחים מיושמים נכון.

עיצובים דו תכליתיים

התוצאה של הידוק חגורת התקציב משמעותה לחפש כל הזמן אחר דרכים חדשות כדי לחסוך כסף. חלל פנימי מסחרי מציע שורה של אפשרויות, שבאות לידי לביטוי בפופולאריות ההולכת וגדלה של עיצובים רב תכליתיים.

דוגמאות לתחכום כלכלי זה ניתן לראות בארונות תיוק עם מושבים שמחליקים החוצה כדי לאפשר פגישות עסקיות קצרצרות. כיסא יכול לכלול לוח כתיבה, כך שהעובד לא יצטרך לשבת דווקא ליד שולחן הכתיבה.

בנייה אקונומית

כשהתאגידים צריכים לעמוד בלחץ ההולך וגובר לעמוד בהתחייבויות החברתיות, החתירה לקידום עיצובים מסחריים ידידותיים לסביבה, הולכת וגוברת.

בעוד שהשימוש בזכוכית נחשב בדרך כלל כחומר לא יעיל מבחינת ניצול האנרגיה, ההתפתחויות החדשות בתחום עיצוב החלונות מלמדות שזה כבר לא המקרה. הזכוכית הופכת למצרך בנייה אקולוגי עתידי.

התקנה של זכוכית פוטו-וולטאית, הדור הבא של שילוב תאים סולריים ישירות בחלון, מאפשרת להשתמש בתכונה עיצובית שפעם שאבה אנרגיה רבה והיום מתחילה לייצר אנרגיה משל עצמה.

שיתוף פעולה ולא בידוד

בעידן שבו האינטראקציה והתקשורת הן אינטנסיביות, העובד המודרני כבר לא מוכן להישאר מבודד בחדרון זעיר בלי גישה לאור טבעי. כתוצאה מכך נעים שטחי המסחר לכיוון של גישה שיתופית יותר ויצירת סביבות עבודה פתוחות יותר.

שולחנות מופרדים עם פנלים נמוכים או שקופים, או ללא מחיצות כלל וכלל, נועדו לקדם תקשורת והעברת ידע בין העובדים.

כמובן שברוב הנכסים המסחריים אי אפשר לערוך שיפוצים מלאים על סמך העקרונות שלעיל. אבל אפשר לערוך שינויים קטנים יותר, בפריסת הרהיטים, או בצבע חדש – שינויים שיכולים לעשות את ההבדל בלי לחרוג מהתקציב.