עיצוב פנים מודרני קלאסי

26.5.2019 שתף

כמו תמיד כשמדובר בעיצוב, גם ככל שמדובר בחלל פנימי של מבנה המשמש למגורים או כבית עסק, ישנם כמה סגנונות בסיסיים מקובלים אשר מספיק לציין את שמם כדי לקבל מושג על המראה והאווירה המבוקשים. חשוב לזכור שסגנונות עיצוב אינם מיועדים על מנת להציב גבולות – עצם העובדה שבחרנו בסגנון מסויים לא מגבילה את חופש הבחירה, ואפשר לשלב סגנונות, להיות מקוריים ויצירתיים כל עוד חלוקת החלל, חיפויי הקיר, הריצוף, הריהוט והאלמנטים הנוספים בהם נעשה שימוש משתלבים ומחמיאים זה לזה.

בין סגנונות העיצוב המוכרים כיום ניתן למנות תשעה עיקריים- הסגנון הקלאסי, הכפרי, כפרי אלגנטי, סגנון רטרו, עכשווי, היי-טק, מודרני מינימליסטי, מודרני קלאסי וסגנון המווריק (מאנגלית Maverick שפירושו עצמאי ובלתי שגרתי).
לעיצוב מודרני קלאסי יתרונות רבים, ובשנים האחרונות הפופולאריות שלו גוברת. לפניכם פירוט הקווים המנחים של סגנון המאפשר ליהנות מן היעילות שבעיצוב המודרני והמראה המהודר המאפיין את הסגנון הקלאסי. נקדים ונאמר, שמדובר בסגנון שהוא בראש ובראשונה מודרני, אך משולבים בו אלמנטים מן הסגנון הקלאסי- כך שמתקבל מראה מהודר יותר.

יתרונותיו של עיצוב הפנים המודרני קלאסי לעומת עיצוב בסגנון המודרני

הסיבה העיקרית לכך שהסגנון המודרני קלאסי נוחל הצלחה היא העובדה שהוא משלב השגת מראה יוקרתי המאפיין את הסגנון הקלאסי, תוך שמירה על יתרונות מרכזיים שמעניק הסגנון המודרני.
בין היתר, עיצוב בסגנון מודרני קלאסי מאופיין בחלל פתוח ומרווח בו נעשה שימוש יעיל במשאבים טבעיים כגון אור, זרימת אוויר, חום השמש וצינת הלילה. יתרון חשוב נוסף ששואב הסגנון המודרני קלאסי מן העיצוב המודרני הוא אסתטיקה הנובעת מקווים כלליים פשוטים ושימוש בחומרים טבעיים, ביניהם לא רק עץ ואבן אלא גם מתכת וזכוכית. כך למשל אל חלל המעוצב בסגנון קלאסי מודרני יחדור אור רב מחלונות דרומיים גדולים, חיפוי הקירות והריצוף עשויים להיות מאבן טבעית והרהיטים חלקם כבדים ומרופדים היטב ובחלקם משולבים חומרים מודרניים כגון זכוכית, פלסטיק וריפוד מבריק דמוי עור. בחלוקת החלל עשויות להיות משולבות דלתות הזזה מזוגגות המאפשרות לאור לחדור בחופשיות, והחיבור בין התקרה לקירות עשוי להיות מעוטר בקרניזים בעלי מראה אירופאי עתיק.

עיצוב פנים מודרני

עקרונות מנחים בעיצוב מודרני קלאסי

בעיצוב מודרני קלאסי ישמשו בעיבוביה אלמנטים מן הסגנון הקלאסי שמקורו באירופה, עם אלמנטים שהם פרי התרבות העכשווית הדוגלת במינימאלסיטיות, יעילות וידידותיות לסביבה.
בעוד שעיצוב קלאסי מבוסס על התקופה הויקטוריאנית, התרבות היוונית, הרומית וסגנון ארט קדו, העיצוב המודרני החל להתפתח בשנות השישים ועבר כמה גלגולים עד זה המקובל כיום.
ריהוט שיוצב בחלל המעוצב בסגנון מודרני קלאסי ישלב מראה מהודר, כבד ומרופד היטב עם צבעים קרים יחסית כגון חום בהיר, בז’, אפור, כחול בהיר, אוף ווייט ואפילו כסוף.

כדי לשמור על חלל פתוח בסגנון מודרני קלאסי ישולבו פחות פריטים התורמים בעיקר לאסתטיקה מכפי שמקובל בסגנון הקלאסי. כך למשל ניתן להציב מראה בתוך מסגרת עץ כבדה עם פיתוחים מפוארים, אבל רק בתנאי שיש לה גם תפקיד פרקטי.
ככל שהדבר נוגע לגופי התאורה הנטיה היא להעדיף כאלה המאפיינים את הסגנון המודרני כדי להבטיח חלל מואר היטב גם כשחשוך בחוץ.

מכיוון שאחד היתרונות הבולטים של עיצוב מודרני קלאסי הוא חלל פתוח, שטחים נרחבים מן הקירות והרצפה יוותרו חשופים. מסיבה זו יש לבחור בקפידה חיפויי קירות וריצוף. כיום קיים היצע מגוון של מרצפות ואריחים מחומרים טבעיים המשתלבים היטב הן עם אלמנטים מן הסגנון המודרני המינימליסטי והן עם פריטים מהודרים מן הסגנון הקלאסי.

ככל שהדבר נוגע לעיצוב מודרני קלאסי, יש לזכור שעצם שמו של סגנון זה מעיד הרבה על אופיו. עיצוב מודרני קלאסי הוא בראש ובראשונה מודרני, אך הוא גם בעל קווים קלאסיים המעניקים לו מראה מוקפד ומהודר יחסית. לכן, חשוב לא לאפשר לפריטים הקלאסיים לפגוע במראה הפתוח- יש לשאוף להציב ריהוט כבד באופן שאינו מגביל את התנועה בחדר, ולהעדיף צבעים בהירים וקרים התורמים לתחושת המרחב.
חשוב לזכור שלמרות שניתן לשלב היטב פריטים המעוצבים בסגנון מודרני יעיל ומינימלסטי עם אלמנטים קלאסיים מפוארים, עניין זה רחוק מלהיות מובן מאליו. יש לבצע בחירות בזהירות כדי למנוע מפגשים צורמים- לא כל רהיט עתיק יכול להיות מוצב לצד שולחן זכוכית, ולא כל כורסא מודרנית פשוטה נראית טוב מתחת לקרניזים עליהם פיתוחים קלאסיים מורכבים. יש להקפיד על הפרטים הקטנים- והתוצאה שתתקבל תייצר עיצוב ייחודי, נעים ועם נגיעה יוקרתית.