סגנונות לעיצוב משרד

16.4.2019 שתף

יש סיבות טובות להשקיע בעיצוב חלל מסחרי כגון משרד, אולם תצוגה, אזור עבודה משותף המחולק לקוביות, חדר קבלה, אזור המתנה וחללים אחרים בבתי עסק משלל סוגים, או אפילו רצפות ייצור במפעלים.
עיצוב מוצלח של חלל מסחרי ישרת את בית העסק בדרכים שונות. בין היתר עיצוב כזה יבטיח יעילות בעבודה בזכות תנאים פרקטיים אופטימליים, וכן אווירה נעימה. השקעה בעיצוב משרד לא רק תשפר את תדמית בית העסק בעיני לקוחות וספקים – אלא גם תסייע בגיוס עובדים איכותיים, ובתוך כך – הוזלה וייעול של עלויות הגיוס וההכשרה של עובדים חדשים (עם תחלופה פחות גבוהה).

בכל הקשור לעיצוב פנים של חלל מסחרי, ממש כמו בעיצוב בית מגורים, מתקיימים יחסי גומלין בין השאיפה ליצור מראה ייחודי המעיד על אופי מסויים, לבין הצורך הפונקציונאלי – לספק מענה מיטבי לצרכי היום יום של הארגון.
אין כללים או מגבלות הקובעים אילו בחירות באות בחשבון במהלך תכנון עיצוב פנים של בית עסק חדש או במסגרת פרוייקט שיפוץ של חלל מסחרי קיים. עם זאת, כדאי לדעת שיש מספר סגנונות שהיכרות עימם עשויה לסייע להגיע לעיצוב המשרת באופן מיטבי את מכלול הצרכים של בית העסק.
לפניכם סקירה קצרה של מספר סגנונות כאלו, כולל טיפים מעשיים ופירוט שבכוחו לעזור לכם לקבוע איזה סגנון הכי מתאים עבורכם :

חלוקה כללית לשלושה סגנונות מרכזיים

לפני שצוללים עמוק יותר אל עולם עיצוב החללים המסחריים, נציין שמקובל לחלק את שלל הסגנונות לשלוש משפחות – העיצוב המודרני הנקי, הקו הקלאסי, וסגנון צבעוני, צעיר, נועז ואפילו פרוע.
בעולמנו הדיגיטלי והמהיר, עיצוב יעיל ומינימליסטי עשוי להיות המתאים ביותר עבור בתי עסק המעוניינים לתחזק תדמית מקצועית עניינית. עיצוב כזה מאופיין בשימוש מועט בפריטים דקורטיביים גרידא, כאשר לכל דבר צריך להיות תפקיד, התנועה בחלל חופשית, הריהוט נוח, הגוונים נעימים, בהירים אך לא קרים, התאורה נדיבה אך לא מוגזמת.
עיצוב קלאסי, המכונה לעיתים “רטרו”, מתאים לעסקים המעוניינים להדגיש וותק, איכות וניסיון. מקובל לעצב ברוח תקופה מסוימת, ויש להיזהר מערבוב פריטים שאין ביניהם קשר.
עסקים הפונים לקהל לקוחות צעיר ודינמי עשויים להפיק את המירב מעיצוב נועז, תוך שימוש בצבעים בלתי שגרתיים ואבזור שובב, היוצרים אווירה שהיא לעיתים כמעט קומית.

עיצוב משרד

טיפים לעיצוב חללים גדולים

משרדים וחללים מסחריים אחרים נוטים להיות גדולים ביחס לחדרים בבתי מגורים. מידות נדיבות מאפשרות חופש פעולה והשגת מראה מרשים התואם לקו עיצוב נבחר. מאידך, עיצוב חלל גדול הוא מאתגר בשל הצורך להעניק תשומת לב לכל פינה וליצור חלוקה יעילה תוך שילוב הרמוני.
בעיצוב חלל גדול, ניתן להיעזר בפריטים בעלי נוכחות המושכים תשומת לב. וילונות, למשל, מעניקים צבע, ומשמשים רקע לאזור כזה או אחר תוך שהם מאפשרים שליטה על כמות האור החודרת מבחוץ. שטיחים גם הם עשויים למלא תפקיד בעיצוב חלל גדול, כך גם ריצוף נאה ומושקע.
אם יש צורך, ניתן לצמצם אפקט של חלל גדול ומנוכר וליצור אווירה אינטמית ונעימה באמצעות שימוש בצבעים חמים, אריחי קיר כהים וחלוקת המרחב לנישות בעזרת ריהוט, עציצים, מנורות עומדות וכדומה.

טרנדים בעיצוב פנים של חללים מסחריים

כבכל תחום, יש גם אופנות בעיצוב פנים של חלל מסחרי. טרנד עכשווי, לדוגמא, הוא שימוש בגוונים המחברים את המקום אל הטבע – שילובים של אפור ירקרק, שנהב ואפור חום למשל. ניתן לבחור אריחי אבן לרצפה או לקירות בגוונים כאלו, תוך שילוב דוגמאות פסיפס נאות באזור מסויים.
טרנד נוסף הוא שימוש בדוגמאות גיאומטריות דרמטיות. דוגמאות כאלו אפשר ליצור תוך שימוש באריחים מעוטרים במידות גדולות. השאיפה לשדר תחכום גם היא טרנד שעסקים רבים לוקחים בחשבון – כך למשל שימוש בפריטים דו-תכליתיים, כגון ארונות תיוק בעלי מושבים המחליקים החוצה.
המודעות הגוברת לשמירה על איכות הסביבה אינה פוסחת על בתי העסק בארץ – שימוש גובר בזכוכית המאפשרת ניצול אור השמש, חומרים ידידותיים לסביבה, חומרים ממוחזרים, כל אלה ועוד יוצרים עיצוב המשדר אכפתיות ורצון ליצור עולם בר קיימא עבורנו ועבור הדורות הבאים.

אולי העקרון החשוב ביותר שצריך להנחות עיצוב משרד הוא הצורך לעודד אינטראקציה – לא רק בין העובדים, אלא גם בין מי שמגיעים אל בית העסק לנציגיו. אם בעבר מעצבי פנים השתדלו להעניק לעובדים פרטיות, הרי כיום מקובל אפילו לוותר לחלוטין על מחיצות – ולהציב שולחנות בחלל פתוח.