מצב רוח טרופי

15.5.2017 שתף

טרנדים כמו טרנדים, באים והולכים, חולפים במהירות, מכתיבים סגנון לרגע וממשיכים הלאה, עד הטרנד הבא. צבע, טקסטורה, מבריק או מט, כל שנה והסגנון המייחד אותה. פעמים רבות מדובר בסגנון הגורם לנו להרים גבה בדיעבד, ולתהות מה חשבנו לעצמנו, בפעמים אחרות ונדירות יותר, מדובר בסגנון שהגיע כדי להישאר, לפחות עוד עונה. או שתיים. כזה הוא הסגנון הטרופי. לפני כמה וכמה עונות החלו חיינו להתמלא במיני קקטוסים, אננס, פלמינגו ורדרד וצמחייה אקזוטית בעלת צבעוניות עשירה. מבט חטוף באלבומי Pinterest ו-Instagram מוכיח בקלות שבמקום לסגת, גואה הפופולאריות של הצמחייה האקזוטית ונדמה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה.

אולי זה קשור בעובדה שהטרנד הטרופי מחובר לכמה מן המגמות הבולטות שנצפו בתחילת השנה, טפטים בהדפסים פרחוניים גדולים ועשירים, צבע ירוק עמוק והמגמה של הכנסת הטבע הביתה. כל אחד מהשלושה מתחבר בקלות לטרנד הטרופי, משלים אותו לכדי סגנון נחשק שכולו רעננות ושמחת חיים.

כמו בכל טרנד, ועל אחת פי כמה וכמה בזה הטרופי, בעל האופי עשיר והדומיננטי, רצוי לשלב פריטים נקודתיים בתוך חלל בעל אופי עדין ולהסתפק בנגיעות עדינות וחכמות, צעדים קטנים שימנעו מכם לאבד את הדרך בג’ונגל.

1. הצבע

גוון מספר 0711 של נירלט, גוןן ירוק עמוק ואחד הגוונים השולטים השנה. רקע נהדר ליצירת אוירה טרופית, מלאה בשמחה אבל מפגינה מידה של איפוק.

צבע ירוק עמוק

נירלט צולם באיידי דיזיין צלם: ישראל כהן

2. ההדפסים

הדפסים של צמחיה עשירה, פירות וכמובן קקטוסים. הדפסים הממלאים שטח גדול כאו מככבים כאובייקט בודד. רצוי לתחום את ההדפסים על פני שטח מוגדר, כדי שלא ישתלטו על האווירה. דלת, קיר, או פשוט הדפס במסגרת, כל האפשרויות פרוסות לפניכם.

הדפסה דיגיטלית על הדלת
א.א. מראות הדפסה דיגיטלית על דלת

הדפסה ממוסגרת
קרן דניס הדפס ממוסגר

הדפסה דיגיטלית לעיצוב
PRINTABLELOVEArt הדפס בפורמט דיגיטלי להדפסה עצמית

3. הטקסטיל

מוצרי טקסטיל ואווירה טרופית הולכים ממש טוב ביחד. טקסטורות הבד משלימות את ההדפסים בעלי הצבעוניות העשירה ומתלכדים לכדי פריטים בעלי נוכחות דומיננטית, נקודת צבע עשירות שיקפיצו כל חלל.

טקסטיל לעיצוב הבית בסגנון טרופי
סיטקה הדום בהדפס פלמינגו

הדום בהדפס קקטוסים
בדולינה הדום בהדפס קקטוסים

טקסטיל לעיצוב הבית
קרן דניס כי איך אפשר בלי פרידה קאלו?

כרית בהדפס פרח לעיצוב הבית
תומיק כרית בהדפס פרח אקזוטי

4. הטבע

טוב, בואו לא נגזים, נגיעות של טבע. השקיעו בסדרה של עציצים קטנים וצרו לעצמכם נקודה חיננית שלא גוזלת מקום או שעות של טיפול והשקיה, או כשרון כלשהו בכל מה שקשור בטיפוח צמחיה.

נגיעות של טבע

לא דורשים טיפול רב

בסך הכל מדובר באחד הטרנדים המלבבים. לא פלא שהוא מאיים להישאר עוד שנים ארוכות, כי מי ירצה לוותר על קקטוס בעציץ ננסי ואננס טרי ובעיקר על הפנטזיה האצורה בהם, שהנה, החופש עליו חלמנו נמצא ממש בהישג יש, עם קשית צבעונית ומטרייה קטנה וצבעונית מנייר.