מידות כיור מטבח סטנדרטי

26.9.2017 שתף

מידות כיור מטבח סטנדרטי

כיור איכותי יכול להחזיק מעמד 15 שנים ויותר. אבל גם הכיור הטוב ביותר לא יכול לסבול שריטות ובלאי שיוצר שימוש תכוף ולאורך זמן רב. אם הגיע הזמן להחליף את הכיור שלכם, קודם כל, לפני שתתמקדו בעלות, בגימור ובתכונות אחרות של הכיור, צמצמו את החיפוש לגודל הכיור שיתאים למטבח שלכם.

על ידי הבנת הגדלים הסטנדרטיים המקובלים לכיור במטבח, יהיה לכם קל יותר לעצב את המטבח, לתכנן את הארונות ולמצוא את הכיור הנכון לצרכים שלכם. באופן כללי, כשמדברים על מידות כיור מטבח סטנדרטי, צריך למדוד את גודל פנים הארון שבו יותקן הכיור, ולבחור בכיור שיהיה קטן בכ-3 ס”מ ממידות אלה.

להסתפק במטבח עם כיור אחד או יותר?

הבחירה בכיור יחיד או כפול, תלויה במספר הכלים שנערמים בכיור שלכם בכול ארוחה, כמו גם כמות המזון שאתם מכינים שמצריכה אולי יותר מכיור עם קערה אחת בלבד.

כיור יחיד. אם אתם מרבים לערום כלים בכיור, ובו בזמן גם מבקשים לשטוף בו ירקות, קחו בחשבון שכיור אחד לא יספיק לכם.

כיור כפול או יותר. כיורים אלה זמינים במגוון גדלים ואפשרויות חלוקה. בנוסף לכיור כפול אפשר גם להשיג כיור ושלושה רבעים, כיור וחצי ועוד. סוג זה של כיורים מתאים מאוד לשומרי כשרות ולמשפחות שמשתמשות בכיור בו זמנית לצרכים שונים.

סוגי התקנות של כיורים במטבח

השוק מציע 4 סוגים של התקנות: התקנה שטוחה שבה שפת הכיור נמצאת בגובה משטח העבודה; התקנה תחתונה שבה הכיור מודבק לחלק התחתון של משטח העבודה, כאילו מוסתר משהו; התקנה עליונה, שבה הכיור מותקן מעל למשטח העבודה; התקנה אינטגרלית שבה הכיור והמשטח הם כאילו גוף אחד ללא חיבורים. במקרה זה חשוב להיזהר כי הכיור והמשטח לא עשויים מאותו חומר, מה שעלול ליצור בעיות בעתיד.

כיורים שמיוצרים מחומרים שונים

החומר שממנו עשוי הכיור משפיע על צורת התחזוקה ועל עיצוב המטבח כולו.

כיור מנירוסטה. עמיד וקל לניקוי, הוא מעניק מראה אלגנטי, אבל לא עמיד בפני שריטות שנראות לעין במיוחד כשהגימור הוא מבריק.

כיור חרסינה לבן. זהו הכיור המקובל במטבחים הישראליים כבר שנים רבות. הוא זמין בגימור מבריק ובמספר גוונים. כיור זה אינו עמיד בפני כתמים, נסדק בקלות ואם מתהוות שריטות על פני הגימור המבריק, הן נראות לעין.

כיור גרניט. כיור בעל מרקם מגורען שעשוי משילוב של חלקיקי גרניט טבעיים עם פולימרים. בכיור זה עדיף להימנע מהצטברות מים שתגרום עם הזמן להצטברות אבנית. חוץ מזה, כיורים אלה עמידים מאוד וכמעט שלא נשרטים. כיורי גרניט זמינים במגוון צבעים.

כיור קוריאן. כיור זה עשוי מחומר מיוחד שמיוצר על ידי שילוב של אקריליק עם מינרל טבעי. הכיור עמיד מאוד אינו סופח נוזלים וקל לניקוי. קחו בחשבון שכלי חם שייגע בכיור ישירות עלול לפגוע בחומר הכיור.