לשבור את השקט

14.11.2016 שתף

צילום תמונה ראשית: מיכאל טופיול

כשאנחנו נכנסים הביתה בסוף יום עבודה עמוס, כל מה שאנחנו רוצים זה קצת שקט. אנחנו חיים בתקופה עמוסה ברעשים ויזואליים –  שלטים ופרסומות ברחוב, תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות ובטלוויזיה – טבעי הדבר שבסוף היום, ברגע שנפתח את דלת הבית, נבקש לעצמנו מעט שלווה, כזו המורכבת מקווים נקיים, קירות בהירים ורהיטים בגוונים מעודנים.

אחד הטרנדים הבולטים בעיצוב פנים לשנת 2017 הוא חדר המוקדש כולו למנוחה, כזה המנותק מגירויים, נטול טלוויזיה, מחשב או סלולרי ומשמש לבריחה קצרה למרחב מוגן ושקט.

אחת השאלות איתן מתמודדים כשבאים לעצב בית עכשווי בסביבה עירונית היא איך “לשבור” את הקווים הנקיים ולצקת חום ואישיות אל המעטפת הרכה תוך שמירה על איזון והרמוניה.

נקודות של טבע, צבע וטקסטורות מעניינות הן הבסיס, שמירה על מינון נכון בין הקווים הנקיים לתוספות  העשירות, תשלים את התמונה.

הנה כמה רעיונות.

טבע

עץ הממוקם בסמוך לחלון חדר העבודה או חדר השינה מעניק תחושה של נוף כפרי ואופק מוריק מתוך החצר הפרטית.

אוסף עציצים מטופח על אדן החלון, מרענן ומשלים את התמונה.

אפשר גם לטפח גינה אנכית בכניסה לבית, כזו שמאפשרת לשמר את הקווים הנקיים של משטח הכניסה.

Embed from Getty Images

צבע

קולאז’ המורכב משברי קרמיקה צבעונית בדוגמאות שונות מייצר נקודת צבע מחוספסת שאותה אפשר למקם כמשטח לשולחן קפה, או כפינה בחדר האמבטיה או המטבח.

קיר צבעוני בחדר האמבטיה, המרחב הפרטי שבו אנו פותחים וסוגרים את היום

טקסטורה

קיר מחופה בשברי אבנים מכניס את הרחוב המחוספס אל החלל הביתי המלוטש וממסגר אותו באופן שאינו משתלט על החלל כולו.

אפשר להשתמש ברעיון קיר האבנים, אך בגרסה מחוספסת פחות – מלוטשת יותר, כזו שתשתלב בקלות בין קווי הבית הנקיים.

נגיעות של טקסטורה יכולות להופיע גם בחפצים קטנים המפוזרים ברחבי הבית, כמו כריות בעלות מראה פיסולי של המעצבת הישראלית מיקה בר. הטקסטורה מזכירה טכניקות עכשוויות המיוצרות במדפסת תלת מימד, היא בעצם תוצאה של שימוש בטכניקת הדפס משי המסורתית – שכבת צבע בדוגמת משולשים המודפסת על צידו האחורי של הבד יוצרת מראה פיסולי ומעניין בחזית.

טקסטורה בעיצוב

צילום: דני לרנר

אז בפעם הבאה שאתם נכנסים הביתה, מבקשים לעצמכם מעט שקט ומנוחה, כבו את הטלפון, הניחו ראש על הכרית, הביטו אל העץ בחלון וקחו נשימה עמוקה.