טיפים לעיצוב חללים קטנים

22.2.2017 שתף

 

עיצוב ענק לחללים קטנים

דירות זעירות, בתים קטנים, יחידת דיור להורה או מבנים טרומיים, הם דוגמאות לרעיונות עיצוב מודרניים שעוצבו כך שיאפשרו תנועה בתוך חלל קטן. אילוצים מרחביים הניבו טקטיקות מתוחכמות לחיים במרחב קטן. השוק מציע היום רהיטים ועיצובים לבתים קטנים, רעיונות לחיים במרחב מצומצם ופתרונות חכמים למרחב קטן.

יש כמה טריקים עיצוביים שיכולים להפוך כל דירת סטודיו קטנה לחלל מגורים נהדר.

להקיף את המיטה

אין לכם חדר שינה אבל יש לכם ארון שיכול לכלול גם את המיטה? או יש איזו דרך שבה תוכלו לעטוף בווילונות את המיטה שלכם כדי ליצור פינת שינה פרטית? לכו על זה. כל מה שתוכלו לעשות כדי להציב את המיטה בנפרד משאר חלקי הדירה, יאפשר לכם להרגיש שאתם חיים בחלל גדול יותר מאשר רק חדר אחד בלבד בו אתם אוכלים וחיים.

לתלות דברים

אל תבזבזו את המקום הפנוי שנמצא על הקירות והתקרה. השתמשו בקירות והוסיפו עליהם ווים כדי לתלות עליהם גם פריטים פונקציונליים וגם קישוטים עיצוביים. תוכלו להשתמש בתקרה כדי לתלות דברים כמו מתלה לסירים או רשת אחסון שתצליח לפנות מקום בארון לחפצים אחרים.

שימוש ברהיטים גדולים

אל תירתעו בהכרח מרהיטים גדולים. למרות שאולי אתם מרגישים שעדיף ללכת על קטן, כי הדירה מאוד קטנה, הרבה רהיטים קטנים שמפוזרים במרחב עלולים לתרום לתחושה של בלגן ואי סדר. כמה פריטים מתוחכמים וגדולים יכולים להעניק לדירה תחושה של חלל מואר ומאוורר יותר.

מואר ובהיר

נכון שחללים כהים וקטנים יכולים להיראות דרמטיים, אבל כשיש לכם ספק, עדיף לבחור תמיד בצבעים מוארים ובהירים שיעניקו לדירה תחושה שהיא גדולה יותר. אז נקו את החלונות והורידו מהם כל פריט שעשוי לטשטש או להסתיר את האור הטבעי. האירו את החלל בעזרת חומרים וצבעים בהירים והוסיפו אור בכול מקום שנדרש.

שימוש בדברים שקופים

זהו טריק עיצובי מהנה ביותר. אם אתם מחפשים שולחן וכסאות אבל לא רוצים ליצור תחושה של עומס, מצאו רהיטים שקופים. ריהוט שעשוי מחומר שקוף יכול להעניק לכם את הפונקציונליות שאתם מחפשים מבלי ליצור עומס ובלגן חזותי.

להרים את המיטה

גם מיטות צרות עדיין תופסות הרבה מקום על הרצפה. תוכלו לנצל טוב יותר את השטח על ידי הרמת המיטה למעלה וקבלת מקום אחסון נוסף מתחתיה. הרמת המיטה יכולה להוסיף בקלות כמה מטרים רבועים לדירה הקטנה שלכם.

שימוש במראות

תוכלו להגדיל את החלל הקטן על ידי תליית מראה על הקיר או השענת מראה על הרצפה. המראה תשקף את האור הטבעי ותגרום לתחושה שהחדר גדול יותר מכפי שהוא באמת. אפשר גם לבחור ברהיטים מצופים במראות. לא רק שהם ישקפו את האור, אלא שכמו הרהיטים השקופים הם יסייעו לצמצם את התחושה של רהיטים מגושמים.

חלוקה בתבונה

לפעמים חציצה בתוך החדר יכולה לגרום לתחושה של קיטוע, בלגן וקלסטרופוביה. אם אתם נורא רוצים להפריד בין פינת השינה ושאר חלל המגורים, עדיף לבחור בחציצה שהאור יכול לחדור דרכה או בחציצה לא ממש גבוהה. פרגוד שכזה יכול לעזור לרמז על הפרדה ויזואלית מבלי שיגרום לתחושה של חלל סגור ומחניק.