טיפים לעיצוב בית העסק

5.12.2018 שתף

טיפים לעיצוב בית העסק

עיצוב בית העסק, ולא משנה אילו שירותים הוא מציע או אילו מוצרים, עשוי להיות אתגר של ממש. שלא כמו עיצוב הבית, לעיצוב בית העסק ישנה חשיבות רבה מאד גם בפן השיווקי וכאשר דואגים לעשות זאת נכון יכולים למשוך אליו הרבה יותר לקוחות חדשים וגם וותיקים. במסגרת העיצוב יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים, שהם אלה המשפיעים על האווירה ועל התחושה שבו וכמובן גם להתייחס לקהל היעד, שאליו פונים.

פונקציונאליות וסטייל – השילוב המנצח

פונקציונאליות היא מילת המפתח. מיוחד, מסוגנן ומושקע ככל שיהיה, אם עיצוב בית העסק איננו פרקטי, איננו מציע את הנוחות הנדרשת במקום, הרי שהוא אינו עונה על המטרה ולא יעזור לעסק להגשים את היעדים שלו ולהגיע לרווחים הרצויים. כאשר מעצבים בית עסק מומלץ מאד לשלב בו רהיטים נוחים לשימוש וגם אלמנטים עיצוביים שיתרמו כמובן לנראות שלו אך לא יפגעו במידת הנוחות שהוא מציע, ביכולת להסתובב חופשי במקום ולהגיע בקלות לכל מוצר או אלמנט אחר בחלל שרוצים. מעבר לכך, חשוב גם לשים דגש על איכות. פריטים איכותיים, אריחים ורהיטים עמידים וחזקים ישרתו את העסק לאורך זמן ויאפשרו לו ליהנות מהשקעה נכונה לטווח הארוך. כדאי גם לוודא שהם אינם דורשים תחזוקה מיוחדת וניקיונם איננו מצריך חומרים מיוחדים ויקרים או פנייה לאנשי מקצוע מסוימים.

עיצוב בית עסק

סטייל לצד פרקטיקה, זה השילוב המנצל. צילום: Istock.

קהל היעד והסביבה עצמה

קהל היעד הוא נקודה נוספת שכדאי לקחת אותו בחשבון והיא אולי אחת הנקודות העיקריות שיש לבחון כשמעצבים בית עסק. על העיצוב להתאים ללקוחות ולשרת את צרכיהם. אם נוהגים להגיע לקוחות רבים לבית העסק ולהמתין עד שיקבלו את השירות שלשמו הגיעו אליו, יש לדאוג לעצב עבורם חדר המתנה או פינת המתנה נינוחה ומפנקת. כזו הכוללת כורסאות נעימות, שנוח לשבת עליהן, מוסיקה ברקע או אפילו טלוויזיה עם סרטונים.

גם הסביבה היכן שממוקם בית העסק היא פרמטר שחשוב להתייחס אליו בזמן העיצוב. האם מדובר בסביבה עירונית תוססת או שאולי בסביבה כפרית, שלווה ושקטה? האם מדובר בבית עסק שנמצא בתוך מרכז קניות גדול או אולי עומד בפני עצמו? נקודות אלו משפיעות לא מעט על התחושה הנוצרת בתוך המרחב ואם מעוניינים ליצור אווירה מסוימת, השונה מזו שבחוץ או אולי משתלבת לצידה, יש לאפיין אותה מראש ולבדוק כיצד ליצור אותה בצורה הנכונה.

עיצוב לבית העסק

חשוב לתת התייחסות לקהל היעד ולצחחד את העסק באביזרים נוחים ונעימים. צילום: Istock.

להיעזר בבעלי המקצוע המתאימים

בשל הפרמטרים הרבים שיש לבחון והאתגר הרב הכרוך בעיצוב בית עסק, מומלץ מאד להיעזר בשירותיהם של מומחים, במעצבי פנים, המתמחים בעיצוב בתי עסק. מעצבי הפנים יעזרו להגדיר את המותג בצורה מדויקת יותר וכן את הצרכים הנקודתיים של בית העסק. הם יידעו באילו אלמנטים חזותיים להשתמש, אילו עשויים לתרום יותר ואילו פחות, כיצד להתאים את הסגנון העיצובי שאותו יוצרים לקהל היעד ולאווירה שבה מעוניינים וגם איך למשוך אל בית העסק כמה שיותר לקוחות. מטרת העל של עיצוב הפנים היא להגדיל את הרווחים ואת זאת ניתן לעשות באמצעות עיצוב חכם ונכון. עיצוב שכזה יצליח להעביר את המסר הרלוונטי לבית העסק, למשוך אליו קהל פוטנציאלי וליצור את המראה שמושך את העין ואת תשומת הלב ואפשר לקשר אותו במהירות אל המותג עצמו.

לסיכום

הבנת הצרכים והגדרות המטרות שאותן רוצים להשיג, יחד עם פנייה לבעל המקצוע המתאים, כל אלה ועוד יכולים לעזור בעיצובו של בית העסק ובהבאתם של כמה שיותר לקוחות אליו. לקוחות רבים הם רווחים גבוהים וזו, בסופו של דבר, מטרתו של כל אחד.

 

עיצוב בית העסק

לקוחות שנוח להם לקוחות מרוצים, לקוחות מרוצים הם לקוחות משלמים. צילום: Istock.