טיפים לדקור בחדרי אמבטיות לא גדולים

16.4.2014 שתף

בבתים עירוניים מודרניים, מרחב הוא לעיתים קרובות הדבר החשוב ביותר. לכן, בעלי בתים צריכים להפיק את המרב מהשטח המצומצם שעומד לרשותם.

אם חדר האמבטיה הקטן שלכם צריך שיפוץ ומהפך, יש הרבה דרכים שבעזרתן תוכלו למקסם את השטח וליצור חדר אמבטיה יחיד במינו.

להיות מציאותיים

לפני שאתם ממהרים להצטייד בקישוטים אופנתיים ובאביזרים לאמבטיה, התבוננו קודם כל היטב ומצאו כמה מרחב באמת יש לחדר האמבטיה.

דרך בטוחה להפוך את החלל הקטן לחלל שנראה עוד יותר קטן היא על ידי מילויו בחפצים רבים. רעיונות מתוחכמים ופשוטים הם הדרך שבה אפשר ליצור חלל אמבטיה מזמין ונוח. לנסות לדחוס כמה שיותר לאמבטיה לא יעבוד. לכן, יש לבחור באלמנטים שיעשו את האימפקט הנדרש.

דקורים לחדר האמבטיה הם דרך נהדרת להוסיף קישוט מבלי להוסיף אביזרים שיתפסו מקום. שימוש בדקורים יוצר פס קישוטי שקט ואלגנטי או צבעוני ופופי, תלוי בעיצוב שלכם – שעובר לרוחב כל הקירות בחדר האמבטיה מצד אל צד. הדקורים כשלעצמם יכולים להעניק לחלל מגע ואווירה מיוחדים, ואף להביא לחדר האמבטיה שלכם אווירה של ספא יוקרתי.

הפיכת העיצוב לאישי

שימוש בפריטים ייחודיים יכול ליצור חדר אמבטיה יוקרתית שמשקפת את האישיות שלכם גם בחלל קטן. ריצוף חדר האמבטיה יכול להפוך את החלל לאחיד ולגדול יותר ממה שהוא באמת. לכן, כדאי לתכנן היטב את מיקום הדקורים, את רוחבם, את המרחק שלהם מהתקרה ואם הם “ירוצו” לאורך הקיר או לרוחבו. דקורים יכולים לתת עומק לחלל וצבע, ללא תוספת עומס ו”רעש” בעיניים.

קיר ריק הוא בד ציור לבן שיכול להוסיף חיוניות לחדר האמבטיה. לכן, בעזרת הדקורים תוכלו ליצור הצהרה על הקיר כולו באמצעות המרקם, האריחים, הדוגמאות או הצבעוניות.

מראות הן דרך נוספת שבאמצעותה אפשר להגדיל את החלל כך שייראה גדול יותר ממה שהוא באמת. אפשר להוסיף פריטים נוספים שידגישו את האישיות שלכם על ידי הוספת צמחים או שימוש באביזרים כגון וילון מקלחת, שטיח רצפה או מגבות בצבע מתאים. דרך נוספת היא לתלות וילון למקלחת עם הדפסים מתאימים לאווירה שאתם רוצים ליצור.

חיסכון בחלל

הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להוסיף פריטים מגושמים או אלמנטים דקורטיביים גדולים לתוך חלל גדול. לכן, עדיף לבחור בכיור בעל מידות צנועות. הימנעות מעומס היא לא רק חובה כשמדובר בחלל קטן, אלא גם הכרחית. לכן, כדאי ליצור כמה שיותר מקום אחסון בחדר, כך שניתן יהיה לאחסן את כל מוצרי הטיפוח מחוץ לטווח הראייה.

בחירת האסלה יכולה גם היא להיות אפשרות נוספת לחיסכון גדול בחלל. עדיף לבחור באסלה שתלויה על הקיר, ובכך ליצור אשליה של שטח רצפה גדול יותר ורציף.

תאורה ואור

האור הוא בעל הברית הטוב ביותר של כל חלל קטן. על ידי תאורה מתאימה אפשר להגדיל את החלל באופן מיידי. לכן, חשוב תמיד להשקיע בתאורה מודרנית אבל להקפיד על גוף תאורה שמימדיו קטנים. אם יש לכם חלון, עשו שימוש באור הטבעי. שמרו על חלונות נקיים ותלו וילונות או רפרפות שיאפשרו לכם לסנן את האור. גם מראות הן דרך להדגשת האור שכן הן משקפות ומגבירות כל אור שנמצא בחדר.