כל הטיפים לעיצוב חללים גדולים

11.11.2018 שתף

הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל

ישנם לא מעט אלמנטים, שניתן לעזר בהם כשמעצבים חלל גדול. ווילונות, למשל, הם אחד מהם. באמצעות הווילונות ניתן להסיט את תשומת הלב מהחלל הגדול לעבר פינה מסוימת או אזור כלשהו בחלל, ו – “על הדרך” גם לווסת את כמות האור הנכנסת אל המקום. הווילונות בעלי שני תפקידים: תפקיד פונקציונאלי, אך גם תפקיד עיצובי בולט וחשוב מאד. אפשר למצוא כיום ווילונות בשלל עיצובים, התורמים לנראות המקום ומוסיפים לאווירה כולה. גם תלייה של תמונות וחפצי קיר שונים יכולה לסייע בעיצוב החלל ואף להכתיב קו עיצובי מסוים. יש לדאוג כמובן שאותם אלמנטים שתולים יתאימו לשאר הפריטים וישתלבו לצדם באופן הרמוני.

 

עיצוב חללים גדולים

להסיט את תשומת הלב ולווסט את כניסת האור לחלל. צילום: Istock.

 

שימוש בשטיחים

הן על הרצפה והן על הקיר – יכול גם הוא לסייע. השטיחים משמשים כאלמנט עיצובי לכל דבר, ויוצרים תחושה חמימה מאד במרחב. הם יכולים להשלים מבחינה עיצובית את הווילונות, ולאפשר יצירת מראה אחיד ומאוזן מאד. מיקום רהיטים בנקודות אסטרטגיות בחלל הגדול גם הוא דרך להתמודד בהצלחה עם אתגר העיצוב, והזדמנות לחלק אותו בצורה נוחה אשר תתאים לשוהים בו. אם מדובר בבית, אפשר ליצור פינת משחקים לילדים, פינת עבודה או פינת משפחה. אם מדובר במשרד, פינת המתנה היא דרך נפלאה לחלק את החלל וגם אזור לישיבות או לפגישות חשובות.

להקטין את החלל

ישנן כמה שיטות עיצוביות המסייעות בהקטנת שטחו של החלל מבחינה ויזואלית. למשל, שימוש בצבעים חמים יותר, עוזר לעשות זאת ולשוות למרחב כולו מראה קטן הרבה יותר מכפי שהוא. גם צביעת התקרה בטון כהה במעט מזה של הקירות יכול לסייע וגם שימוש באריחים כהים, המגיעים עד התקרה וליוצרים תחושה של תקרה נמוכה יותר. הדבקת טפטים עם דוגמאות יכולה גם היא לתרום לכך וגם שימוש בבדים בעלי אלמנטים עיצוביים שונים.

 

שטיחים על הקירות

שטיחים על הקירות, מיקום אסטרטגי של רהיטים ושימוש בצבעים חמים. הכול בדרך להקטנת נראות החלל. צילום: Istock.

לחובבי הטבע והצמחים, שילוב של עציצים בבית בהחלט יכול לתרום גם כן וליצור תחושה של חלל קטן יותר. עציצים ירוקים ויפים משמשים כאלמנט ויזואלי לא פחות מפתרונות אחרים, והם מהווים תוספת נפלאה לכל מקום. מחיצות יכולות גם הן לסייע בכך ולאפשר לחלק את החלל באופן יצירתי שאיננו מחייב. אפשר להשתמש בריהוט עצמו, פעמים רבות, כמעין מחיצה, או לרכוש פתרונות אחרים שיכולים לעשות זאת.

 

 

שימוש בצמחים לעיצוב בית

שימוש נכון בצמחים מהווה תוספת אסתטית משמעותית, ובעיקר מייצר אווירה נעימה וביתית תוך כדי הקטנת חללים. צילום: Istock.

 

שימוש נכון בגופי תאורה

ניתן למצוא כיום מגוון עצום של גופי תאורה, אשר משתלבים נהדר בכל מקום וגם בחללים גדולים ומרווחים מאד. שילוב של מספר רב של מנורות, המגיעות באורכים שונים, כאלו המשתלשלות מהתקרה, יוצר מסגרת לאזורים שונים במרחב וכן פרופורציות טובות יותר. מומלץ כמובן שלא להגזים עם מספר גופי התאורה ולדאוג לעשות זאת בקפידה, על מנת ליצור מראה הרמוני ומאוזן מבחינה עיצובית.

 

גופי תאורה לעיצוב הבית

גופי תאורה יוצרים מסגרת לחלל, מה שבאופן טבעי מקטין אותו. צילום: Istock.

 

להבין את הצרכים

הגדרת הצרכים והרצונות יכולה לעזור לא פחות. אם הכוונה היא ליצור תחושה של חלל קטן יותר, חמים ואינטימי יותר, ישנם אינספור דרכים לעשות זאת, אשר יוצרות את התחושה המדויקת שבה מעוניינים אך גם תורמות לעיצוב הכולל ולסגנון שלו. את זאת אפשר לעשות כמובן בעזרתם של מעצבים ואנשי מקצוע, המסייעים בעיצוב ובשילוב האלמנטים הנדרשים.