הדבקת בריקים – יוצר אווירה מיוחדת בפנים או בחוץ

22.2.2017 שתף

הדבקת בריקים – ליצירת אווירה מיוחדת בפנים או בחוץ

מבחינת המראה היצירתי, בריקים הם חומר נפלא שמאפשר יצירת מגוון עיצובים מעניינים. בשנים האחרונות הופכים הבריקים למבוקשים יותר ויותר עקב יכולתם להעניק לבית או למבנה עיצוב יוקרתי ואופנתי כאחד.
הבריקים זמינים היום בשוק במגוון רחב של צורות, סגנונות, מרקמים, וגוונים כמו חומים שונים, אדום דרמטי, זהוב שזוף, גווני פסטל ואפילו צבע מטלי. ההחלטה במה לבחור אינה פשוטה, בעיקר כשלרובנו קשה לדמיין איך ייראה הקיר לאחר הדבקת הבריקים. משום כך, חשוב להקדיש לכך מחשבה רבה ואפילו להתייעץ עם מעצב פנים שיוכל להציע לכם את הבריקים המתאימים ביותר לבית ולאווירה שאתם מחפשים.
בנוסף, טכנולוגיות הבנייה המפותחות של ימינו מאפשרים לכם לבחור בריקים מבין שלוש קבוצות עיקריות:

בריקים מאבנים טבעיות – חדשים או ממוחזרים

הבריקים הטבעיים הקדומים יוצרו במקורם מבוץ, עוצבו ביד ויובשו בשמש במשך מספר ימים. מאוחר יותר, החלו לייצר את הבריקים מחימר ולשרוף אותם בכבשנים כדי ליצור חומר חזק שיחזיק מעמד זמן רב.
חומרי הגלם שנדרשו ליצירת הבריקים היו בטבע בשפע, ועד מהרה הפך יצור הלבנים לתעשייה מסחרית. הבריקים יוצרו בדרך כלל משילוב של חימר וחול כאשר תכולת המינרלים בבריקים היא זו שקבעה את צבעם. לדוגמה, בריקים אדומים מכילים יותר ברזל מבריקים בגוונים אפורים.
היום, אם אתם רוצים לעצב חלל בעל אווירה מיוחדת באמצעות הדבקת בריקים אמתיים על קיר אחד או יותר, תוכלו לרכוש בריקים טבעיים שמיובאים בדרך כלל מחו”ל. קחו בחשבון שבריקים אלה יקרים יותר וגם כבדים מהאחרים ומצריכים תהליך הרכבה מורכב ומקצועי שיוכל להתגבר על משקל הבריקים ולהבטיח קיר יציב ואיתן.
בריקים מפירוק, גם הם עשויים מחומרים טבעיים אלא שכבר היו בשימוש במבנים עתיקים (בדרך כלל באירופה), הוסרו ממקומם, מוינו והועברו לישראל. בריקים אלה יעניקו לבית שלכם מראה וינטג’ מיוחד, אבל קחו בחשבון שהטיפול בבריקים אלה מעלה את מחירם.

בריקים דמויי אבן טבעית

בריקים אלה מיוצרים במפעלים מקומיים בישראל ומציעים לכם את יתרונות המראה המיוחד של האבן הטבעית ללא החסרונות שנלווים לבריקים הטבעיים, כמו משקל כבד או פגיעה בסביבה כי תעשיית הבריקים הטבעיים משתמשת במשאבי הטבע.
בריקים דמויי אבן מצליחים לחקות באופן נפלא את החספוס והמרקם של האבן הטבעית, קל מאוד להדביק אותם על הקיר והם זמינים לצרכנים השונים במגוון צבעים אדיר. מטבע הדברים, בריקים אלה גם זולים יותר מהאפשרויות האחרות.

הדבקת בריקים דמויי אבן – האם עדיף להזמין איש מקצוע?

למרות שעל פניו נראה שבריקים דמויי אבן קלים להדבקה בשיטת “עשה זאת בעצמך”, אם אינכם בטוחים לחלוטין בטיב התוצאה שתתקבל לאחר שתדביקו את הבריקים בעצמכם, עדיף להזמין איש מקצוע או לפחות להתייעץ אתו לפני תחילת העבודה.
מה חשוב לדעת כדי להדביק את הבריקים כראוי?
– את הבריקים מדביקים מהרצפה ומעלה, כלומר יש להסיר קודם את הפאנלים.
– צריך לשמור על רווח קבוע בין הבריקים.
– יש לוודא כל העת שהדבקת הבריקים מפולסת.
– במקרה של שילוב בריקים במספר גוונים עדיף לפזר אותם על הקיר ולא לרכז גוון מסוים במקום אחד.
– אם החיפוי מיועד לקיר חיצוני, מומלץ להתייעץ עם קבלן או אדריכל עוד לפני בחירת סוג הבריקים לחיפוי הקיר.

 

בריקי קאזה - בריקים מילסטון

בריק קאזה רנה גדול מפולח

מילסטון בריקים ופסיפסים

בריק אמנדל מפולח

בריקים מילסטון

בריק רדסטון מפולח

קולקציית הבריקים החדשה

בריק פאגוס גריס מפולח

מילסטון בריקים

בריק סופר וויט מפולח

מילסטון בריקים

בריק אפוק דליזה מפולח

בריקים של מילסטון

בריק לטם גדול מפולח