דקורים להוספת זוהר לבית

1.2.2014 שתף

לא מעט חפצים ואביזרים יפים מוסיפים נופך של זוהר לחדרים בבית ומצליחים לייצר את האפקט הרצוי. למשל, השימוש בציורים, בפסלונים, בכלים נאים וביצירות אומנות אחרות מוסיף אווירה מיוחדת לבית.

יחד עם זאת, לא רק אביזרים יכולים להוסיף סגנון ייחודי לחדר. היום, ניתן להשתמש בדקורים (אותם אריחים מיוחדים) שזמינים בצורות ובצבעים רבים, ומאפשרים להוסיף פאר ייחודי לקירות החדר.

לדוגמה, שיבוץ של אריחים בדוגמאות שונות לאורך קיר המטבח או הסלון, יספק הגדרה מדהימה ביופייה לכל חלל. במטבח, שביל של אריחים בדוגמאות מיוחדות שמשובץ לאורכו של הקיר מעל לפינת האוכל, יכול לסמן אזור זה ולהבדיל אותו למשל מהמטבח עצמו.

אריחים צבעוניים שכאלה יכולים גם להתוות בחדר האמבטיה את תחום האמבטיה והכיור וליצור זרימה ישירה לתוך תא המקלחת שעשוי, למשל, מקיר מחופה באבן.

שימוש בדקורים גם לצרכי בטיחות

בעזרת דקורים תוכלו ליצור על הקיר קו ויזואלי שיבדיל בין משטחים בבית שנמצאים בגבהים שונים. כך תוכל העין  לעקוב אחר השינוי ותמנע את סכנת המעידה במעבר ממשטח אחד לשני.

דפוסים אקראיים

על ידי פיזור של אריחים בדוגמאות שונות על פני הקיר, תוכלו להשיג חלל מיוחד ומעניין, כמו “דקור לאקרה לבן” שמוצג באתר זה ומתאים לפיזור בינות לאריחי קרמיקה בהירים, או לשיבוץ על גבי קיר חלק בעל גוון אחיד.

פיזור של אריחי דקור על קיר עץ יכול אף הוא ליצור חלל מסקרן וצבעוני. לדוגמה, שילוב של “דקור בואה” העדין בקיר מחופה בעץ, יכול להיות מעניין וליצור אווירה וסגנון מיוחדים במינם.

חיפוי מחיצה בדקורים

כפי שתוכלו לראות בצילום באתר זה (“דקור לאגרדה”), הדקור הוא דרך מקסימה לחלוקת חלל החדר למספר פינות.

בחירה באחת הדוגמאות המרהיבות שזמינות היום לצרכנים תאפשר לכם לחלק חלל גדול לפינות באמצעות קיר מחופה באריחי דקור מעוצבים. אפשר לבחור בדוגמאות של פסים לאורך או לרוחב בשלל דפוסים וגוונים, או לבחור בדוגמה שתחזור על עצמה ותיצור שטיח קיר יפהפה.

יצירת מרכז מיקוד

תוכלו להבליט את אזור הכניסה לבית, את הסלון או את חדר האוכל על ידי שימוש באריח, או במספר אריחים, בדוגמה שמתאימה לחדר.

בחדרים אלה תוכלו לעצב גם מעין שטיח קיר באמצעות מספר אריחי דקור מחוברים זה לזה בדוגמא שמשלימה את כלל המראה לכדי תמונה או צורה מסוימת. אפשר גם לזרוע פסים לרוחב הקירות בגובה שמתאים לאמירה העיצובית בה אתם מעוניינים.

בעזרת הדקורים, תוכלו ליצור על הקיר מוקד עניין, בצורה של ריבוע, משושה או בכל צורה אחרת שתבחרו, ובכך להחיות את החלל.

התאמת הדקורים לריהוט בחדר

אפילו התבוננות קלה במבחר האריחים שמוצגים באתר זה כבר מאפשרת לדמיין את סגנון הריפוד שיוכל להתאים לכל אחד מדפוסי האריחים.

ישנם דקורים (כמו “דקור לאקרה שחור”) שמעוצבים ממש כמו בד ריפוד ברוקד מוזהב ומפואר, ואחרים נראים כמו מוזאיקה קלאסית יפהפייה. מגוון הצורות והדגמים של הדקורים ייתנו לכם השראה לריהוט החדר, או ההפך. גם הריהוט יכול לסייע לכם לבחור בצורה ובדוגמה של הדקורים שיתאימו וישלימו את הסגנון והעיצוב של החדר.