אמנות לעם! שש המלצות לרכישת אמנות מקומית ומקורית

12.4.2016 שתף

עיצוב הבית או המשרד הוא תהליך ארוך ומורכב, הכולל התיחסות ותשומת לב גם לפרטים הקטנים ביותר. בחירת יצירות האמנות שייתלו על הקירות משפיעה על האווירה ותפיסת העיצוב לא פחות מחלוקה נכונה של החלל או בחירת הריצוף וגופי התאורה.

חלפו הימים שבהם רכישת יצירות אמנות היתה פריבילגיה של אספנים בעלי הון, בתיווך גלריסטים המייצגים כל אחד מספר מצומצם מאוד של אמנים. עולם האמנות עובר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים ולצד הגלריות השולטות בזירת האמנות נפתחות עוד ועוד יוזמות עצמאיות, מגלריות ועד חללי תצוגה שיתופיים. לצד אלו, צומחת לה זירה נוספת המסייעת לשבירת הסדר הישן: הזירה המקוונת, שמאפשרת לאמנים להציג בקלות את עבודותיהם ולעמוד בקשר בלתי אמצעי עם קהל הלקוחות. לצמיחה של חללי התצוגה העצמאיים, הפיזיים והמקוונים, יש יתרונות רבים וביניהם זמינות ומחירים נגישים, ובמקרים מסוימים גם ההזדמנות להכיר את האמנים באופן אישי.

שש המלצות חמות לקניה של יצירות אמנות

1. מירי דוידוביץ

MAMR2

הצלמת הוותיקה מירי דוידוביץ, מי שאחראית על רבות מהפקות האופנה הבולטות בארץ כבר למעלה משלושים שנה והציגה באינספור תערוכות, מציעה למכירה עבודות צילום בשתי חנויות מקוונות. הראשונה נמצאת באתר הצלמת, שם היא מציגה תצלומי נוף מטיולים בעולם; ואילו השניה, באתר מרמלדה, מציעה עבודות מהפקות אופנה, עיתונות ופרויקטים תיעודיים משנות השמונים – אז נהגה לתעד את תרבות המועדנים והרוק המקומית.

2. 1off135

MAMR3

1of135 היא גלריה מקוונת לאמנות עכשווית המאגדת עבודות של צלמים, מאיירים ומעצבים ישראלים. הגלריה הוקמה על ידי אירית חיון, בעלת ניסיון ארוך שנים בתחומי המיתוג והעיצוב. כל סדרת עבודות מודפסת רק ב-135 עותקים חתומים וממוספרים. ניתן להזמין את כל העבודות בגדלים משתנים ולהיעזר בשירות התאמה אישית הניתן במקום שמאפשר, תוך שימוש בהדמיית מחשב, למקם ביעילות את העבודות בחלל המיועד, בין אם הביתי או העסקי.

3. אילה טל

MAMR4

אילה טל, שמאיירת למגזינים רבים בארץ ובעולם, מציגה למכירה איורים מעולמה המורכב, העדין והפנטסטי. באתר שלה אפשר למצוא מבחר גדול של עבודות כמו גם איורים למגזינים או לעטיפות אלבומים שאיירה. אפשר לבחור גודל הדפס רצוי ומסגור. כל מה שצריך זה לקבוע איתה פגישה ולהמשיך משם.

4. פחות מאלף

MAMR5

בגלריה פחות מאלף תוכלו למצוא עבודות אמנות במחיר שאינו עולה על אלף דולר לעבודה. הגלריה הוקמה לפני כמה שנים בשכונת פלורנטין בתל אביב. אלי אדרי, שעומד מאחורי המיזם, יצר תמהיל עבודות אקלקטי המורכב מאמנים עצמאיים, חלקם טריים ולא מוכרים ואילו אחרים בעלי ניסיון והכרה. ממש לאחרונה נפתח סניף שני במתחם דן דיזיין בבני ברק מתוך מטרה להשתלב במסלול העסקים שבו עובר כל מי ששוקד על העיצוב של חלל הבית.

5. גבריאלה ברוך

.MAMR6

לפני כשנה פתחה המאיירת גבריאלה ברוך, בוגרת בצלאל שהציגה בתערוכות רבות ושיתפה פעולה עם הוצאות ספרים ומגזינים בארץ ובעולם, חנות מקוונת שבה היא מציעה למכירה פרויקטים אישיים המתאימים לתליה בבית ובמשרד. כדאי גם להציץ בעמוד הפייסבוק שלה, שם היא משתפת בעבודות שונות שעליהן היא עובדת, ומציגה סקיצות שלהן.

6. שרון בירון

MAMR7

שרון בירון, גם היא בוגרת בצלאל, היא מעצבת גרפית צעירה שהשיקה לאחרונה חנות מקוונת בשם  Bandit שבה היא מציגה איורים בעלי קו מינימליסטי והומוריסטי. העבודות, המיועדות בעיקר לחדרי ילדים, עונות על הצורך באיורי ילדים החורגים מן הקו המיינסטרימי המתקתק ומיועדות למי שרוצים לעצב את חדר הילדים עם מעט יותר תחכום – ילדותי אך לא מתילד.