איך לעצב חדר שינה שיגרום לנו להתעורר עם חיוך

13.3.2017 שתף

חדר השינה, בשונה מחללים אחרים ברחבי הבית, חשוף בעיקר לדייריו. אם בעיצוב חללי הבית המרכזיים כמו המטבח, הסלון, המרפסת ואפילו חדרי השירותים אנחנו פועלים מתוך כוונה לבטא את עצמנו גם מול מבקרים מזדמנים, חדר השינה הוא הפינה הסודית והאינטימית וככזו, עלינו לטפל בה בעדינות. פחות הוא יותר – זכרו את העקרון הזה כשאתם מעצבים את חדר השינה. שינה טובה דורשת כמה שפחות גירויים חיצוניים. שלווה, לשם אנו שואפים.

1. הקלאסי

חלל חדר השינה הקלאסי מעוצב בצבעים עדינים וטבעיים. רצפת עץ, פינת ישיבה המאופיינת בקווים ישרים ונקיים, שטיחים בגוון ניטרלי וכמובן, מצעים לבנים וצחים – כל אלה יוצרים אווירה ביתית, מפנקת ורגועה.

אלמנט חשוב בעיצוב חדש השינה הוא האור. אמנם, במטרה ליהנות משנת לילה איכותית יש לכבות אורות ולישון בחושך, אבל חדר השינה אינו רק חדר לשינה אלא גם החדר שבו אנו מתעוררים. המבט הראשון של היום, הנוף הנשקף מהחלון והאווירה השוררת בחדר יכולים להשפיע משמעותית על האופן שבו נתעורר. אור טבעי עושה פלאים ונוף לאוקיינוס בהחלט לא מזיק.

אפשר להוסיף נקודת צבע, רק בעדינות.

2. הנועז

 

כשמדובר בחדרי שינה, גם לבעלי הגישה הנועזת מומלץ לנהוג במידת מה של איפוק. מה אמרנו לגבי צבע? אפשר, אבל בעדינות. קירות החדר הצבועים בגוון דומיננטי יכולים לייחד את החלל ולהעניק לו נגיעה עכשווית ורעננה. חשוב לבחור גוון שעל אף עוצמתו, יעטוף את החלל ברוגע. פחות אדומים, יותר כחולים וירוקים עמוקים.

אפשר לנקוט בגישה מעט שונה, להשאיר את החלל ללא נגיעות צבע מיותרות, כמעט קלאסי ולהציב במרכזו אלמנט מרכזי ודומיננטי, אמבטיה למשל. ללא מחיצה או קיר מפריד האמבטיה היא אלמנט עיצובי ופיסולי מפתיע ומפנק.

3. הילדותי

אצל ילדים, חדר השינה הוא בעצם חלל מגורים בזעיר אנפין. להבדיל מהמבוגרים, הילדים מבלים בחדר שעות רבות, אם לצורך הכנת שיעורי בית, מפגש עם חברים או סתם הרצון לקבל מעט פרטיות. בעיצוב חדר שינה לילדים אנחנו בונים להם עולם שלם ומלא בסתירות, כזה שאמור לספק גירויים מצד אחד ואווירת מנוחה ורוגע מצד שני.

חלל נקי ומואר המתפקד כמסגרת לשפע האביזרים והצעצועים המצטברים עם הזמן, ושימוש בטקסטיל בעל דוגמה דומיננטית בגוונים עדינים ורכים יעניקו לחדר הילדים קלילות ללא הצטעצעות מיותרת.

 

מצד שני, קחו בחשבון שכשמדובר בילדים, החלטות עיצוביות הן הנחייה כללית מאוד. יש סיכוי לא קטן שהם יחליטו פתאום שחדר השינה שלהם נמצא דווקא בתוך קופסת קרטון באמצע הסלון:)