קרמיקה למטבחים

8.8.2018 שתף

איך לבחור קרמיקה למטבח? – דוגמאות ועצות

המטבח הוא מסוג החדרים שיכול להסתדר עם כמה סוגים של אריחים, אבל אין ספק שקרמיקה היא אחד החומרים הטובים ביותר גם לרצפה וגם לקירות המטבח. עם זאת, הבחירה של קרמיקה למטבח עלולה להיות אפופה בחוסר ודאות. יש מגוון מסחרר של אפשרויות, כולל סוגים שונים של חומרים, גימורים וגדלים. אז איך יודעים אילו אפשרויות יהיו הנוחות ביותר לתחזוקה? ומה צריך לזכור כשבוחרים קרמיקה? כדי לעזור לצמצם במעט את אינסוף האפשרויות, הנה כמה טיפים פשוטים.

1. החליטו אילו חלקים תחפו בקרמיקה

עוד לפני שתבחרו את העיצוב, עליכם לבחור במשטח שיחופה על ידי אריחי קרמיקה למטבח. האם רק מאחורי הכיריים, או גם מתחת לארונות? האם תשתמשו בקרמיקה לריצוף הרצפה? ואולי גם לשיש? רק אחרי שתבחרו את האזור הרצוי, עברו לשלב הבא.

2. הבינו את ההבדלים בין סוגי האריחים השונים

ידע הוא כוח והוא יעזור לכם מאוד בבחירת הקרמיקה המתאימה לכם. ראשית חשוב לדעת שקיימים סוגים שונים של אריחי קרמיקה, וביניהם אריחי גרניט ופורצלן. על פי רוב, כשמדברים על קרמיקה למטבח מתכוונים לאריחי הפורצלן שבגלל עמידותם בפני שחיקה ומים, מתאימים מאוד למטבחים ולחדרי אמבטיה. אבל זה לא נגמר בזה. חלק מהאריחים מזוגגים ומוגנים מפני ספיגת נוזלים וכתמים, אבל גם פחות חזקים. לעומתם, האריחים שאינם מזוגגים עמידים יותר בפני שבירה אבל עלולים להתלכלך יותר.

אחת הדוגמאות הטובות לאריחי קרמיקה היא ‘פרקט מרקס פלסטר’, אותם אריחי פורצלן שהמראה שלהם כמעט זהה לזה של פרקט, אלא שהתחזוקה שלהם נוחה בהרבה. אריחי קרמיקה אלה מתאימים למי שרוצה להשוות למטבח מראה עתיק וחמים.

3. היסגרו על התקציב לפני שתנעלו על המראה

אריחים למטבח עלולים להיות יקרים, כאשר המחיר תלוי בחומר, בעיצוב ובסוג הגימור. לכן, אם אתם מוגבלים בתקציב, הכינו שיעורי בית לפני שתתחתנו עם המראה שדמיינתם בנפשכם, וערכו סקר שוק כדי שיהיה לכם מושג מה הן העלויות הצפויות.

4. התאימו את האריח לסגנון החיים שלכם

למרות שאריחים שנועדו לרצפת המטבח הם עמידים מטבעם, הם עדיין דורשים תחזוקה שמשתנה לפי סוג הקרמיקה שתבחרו. לכן, בחרו את האריחים לפי סגנון החיים שלכם. למשל, אם אתם משפחה עם ילדים, ודאי תעדיפו אריחים חזקים יותר ועמידים בפני שבירה ואם זהו בית שגרות בו גם חיות מחמד, ודאי תעדיפו אריחים שאינם נוטים לספוג לכלוך.

5. השמים הם הגבול לחיפוי קירות המטבח

טוב, השמים הם כמעט הגבול. מאחר שאיש לא דורך על קירות המטבח, כאן תוכלו לבחור בעיצוב החביב עליכם. עם זאת, ודאו שאתם בוחרים בקרמיקה עמידה בפני הלכלוך שיותז הן מהכיור והן מהכיריים, כדי שלא תמצאו את עצמכם מנקים אותה השכם והערב רק בגלל שבחרתם בסוג שאיננו מתאים. לכן, ראשית בחרו בחומר המתאים ורק לאחר מכן בחרו את העיצוב שמתאים לכם.

אריחי קרמיקה פיראוס

אריחי קרמיקה פיראוס לבן

אריחי קרמיקה אלורה

אריחי קרמיקה אלורה

אריחי קרמיקה דמוי עץ צ'ינזה

אריחי קרמיקה דמוי עץ צ’ינזה

אריחי קרמיקה פיראוס אפור כהה

אריחי קרמיקה פיראוס אפור כהה

אריחי קרמיקה אורנטו בז'

אריחי קרמיקה אורנטו בז’

אריחי קרמיקה אורנטו חלודה

אריחי קרמיקה אורנטו חלודה

אריחי קרמיקה אופורטו כחול

אריחי קרמיקה אופורטו כחול