אבן סיליקט – אלמנט מקסים לעיצוב קירות הבית

16.8.2016 שתף

אבן סיליקט – אלמנט מקסים לעיצוב קירות הבית

חיפוי חיצוני של הבית באבן, בין אם זו אבן סיליקט או אבנים אחרות, יקנה מראה קלאסי חסר גיל שמושך מאוד את העין, ולא משנה מהו הסגנון האדריכלי של המבנה. אבל זו לא הדרך היחידה שבה חיפוי אבן יכול לשנות לגמרי את הבית. חיפוי אבן על קיר בסלון למשל ישרה בחלל תחושה חדשה לחלוטין.

חיפויי האבן שזמינים היום בשוק הם מהממים ונעים מלבנים בעלי מראה כפרי ועד לסגנונות מודרניים, מתוחכמים. חיפוי האבן של היום הוא מהפכני הן במראה והן בקלות ההתקנה.

לבני סיליקט

לבני סיליקט הם חומר חיפוי קירות פופולרי מאוד בארץ מזה שנים. הלבנים מיוצרות מתערובת של חול, עם סלעים שמכילים תכולה גבוהה של סיליקט (צורן) וחלב סיד. הלבנים שנוצרים מתערובת זו עוברים שריפה בטמפרטורות גבוהות מאוד. אבן סיליקט מאפשרת ליצור מגוון של אלמנטים עיצוביים והיא משמשת לחיפוי קירות פנימיים וחיצוניים, אם כי מומלץ שלא לחפות בסיליקט קירות בחדרי אמבטיה שבהם שוררת לחות כמעט תמידית.

יתרונות לבני הסיליקט

* עמידות גבוהה בפני חום.                                                                                                              * בידוד אקוסטי ותרמי ברמה גבוהה                                                                                                  * חומר חזק ועמיד שמורכב מחומרים טבעיים.
* ידידותי לסביבה גם מבחינת תכולת החומרים וגם מבחינת תהליך הייצור.
* עמידות בפני קרני UV.
* מתאימים לחיפוי קירות חדרי הבית – בסלון, בחדר השינה, במטבח או בחדרי הילדים.

חיפוי הקירות החיצוניים של הבית

בחירת מערכת לחיפוי חיצוני של הבית שלכם צריכה לקחת בחשבון הרבה יותר מאשר את היופי החיצוני של הבית. החיפוי הנכון יסייע לשמור על בידוד הבית מפני חום וקור, ייראה נהדר וישפיע באופן משמעותי על ערך הנכס. גם אם אתם לא משפצים למטרות רווחיות, חיפוי הנכס שלכם בצורה יעילה הוא השקעה נבונה שתתרום לכם רבות בטווח הארוך.
היום יש מגוון גדול מאוד של מערכות חיפוי ומציאת הבחירה המתאימה לבית שלכם לא תמיד פשוטה וקלה. שימוש ביצירתיות בתוך הבית ובחוץ, הוא דרך מצוינת שמאפשרת לכם להטביע את הסגנון האישי שלכם על הנכס.

על חומרי חיפוי קירות

היום, לפעמים “מרוב עצים לא רואים את היער”, עד כדי כך השוק מלא בחומרי חיפוי מדהימים. כשאתם מתלבטים במה לבחור, קחו בחשבון שכול חיפוי קירות, גם בחוץ וגם בפנים, חייב להיות בעל הקשר לסביבה ולמצבו של הבית.

לקשר בין הפנים לחוץ

יש היום בתים רבים שבהם הגבול בין הפנים והחוץ פחות בולט, מצב שמאפשר ליצור קשר בין חיפוי קירות החוץ לחיפוי הקירות הפנימיים. למשל, חיפוי הקירות החיצוניים של הבית באבן סיליקט וחיפוי קיר אחד בסלון בחיפוי סיליקט בגוון ובמרקם זהה או דומה, ישלים את החיפוי החיצוני. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלאחר זמן מסוים הקיר הפנימי ייראה שונה מהקיר החיצוני, בגלל התנאים השונים שבהם ממוקמים הקירות. מה שבחוץ ישתנה וידהה עם הזמן בעקבות השפעת מזג האוויר ואילו מה שבפנים ישמור על המראה שלו, ממש כפי שהיה כשהותקן.
בין אם אתם מחפים בפנים, בחוץ או בשניהם – האיפוק הוא המלצה שלא תסולא בפז. תמיד עדיף לא להשתמש בחומרים רבים מדי, והאמת היא שעדיף להשתמש בחומר אחד בלבד.